A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime izobraževalnega programa: OBLIKOVALEC KOVIN-ORODJAR (GLU, GJM)
  Prilagojen  izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe  in naglušne ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
    Naziv poklicne izobrazbe: oblikovalec  kovin–orodjar/oblikovalka kovin-orodjarka
  2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja  izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom),  da:
  
    - razvijajo  sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju,humanost  in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
    - so sposobni  matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter  razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - obvladajo osnove  informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati  uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje  strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela ), 
 
    - spoznajo osnove  podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - obvladajo varno  in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo  predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih  nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
    - obvladajo metode  in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke  reciklaže, 
 
    - obvladajo in  razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
    - znajo načrtovati  in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
    - znajo uporabiti  in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših  sklopov v skladu s standardizacijo, 
 
    - obvladajo  različne postopke ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in  spajanja kovin in nekovin, 
 
    - poznajo zgradbo,  lastnosti in uporabo gradiv, 
 
    - obvladajo tehnike  in tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
 
    - obvladajo znanje  o merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
 
    - obvladajo, za  svoje strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in  odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
 
    - spoznajo ukrepe  in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
 
    - osvojijo načela  varstva pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise,  razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
 
    - poznajo predpise  in zakone, ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih  nezgod in poškodb pri delu, 
 
    - znajo nuditi  laično prvo pomoč ob nezgodi, 
 
    - vsebine različnih  strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
 
    - so pri delu  samostojni, vztrajni in ustvarjalni, 
 
    - so se sposobni  prilagoditi delu v skupini, 
 
    - se navajajo na  uporabo različne strokovne literature, 
 
    - razvijajo uspešno  komunikacijo, pri kateri je treba spoštovati sogovornika – v za njih varni  situaciji, kar jih bo usposobilo za delo v svetu polnočutnih in pozitivno  vplivajo na njihovo samopodobo, 
 
    - razvijajo tehnike  učinkovite komunikacije ter učinkovite načine lastnega sporočanja in  sprejemanja sporočil drugih, upoštevajoč njihove posebne potrebe,
 
    - se usposobijo za  zavestnejše in kreativnejše odločanje o svojem ravnanju in lastnih vlogah v medosebnih  odnosih,
 
    - krepijo  samopodobo in razvijajo kritičnost do samega sebe,
 
    - razvijajo  spretnosti skupinskega in timskega reševanja problemov, 
 
    - ozaveščajo in  razumejo svoje temeljne potrebe, si znajo postaviti jasne, razumljive in  uresničljive cilje na storilnostnem in medosebnem nivoju.
 
  
  Dijak bo ob  zaključku izobraževanja:
  
    - strpna, humana,  tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja  in življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
    - naravnan v  vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
 
    - sposoben izdelati  kovinsko konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti  transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter konstrukcijo  zaščititi proti koroziji,
 
    - svoje delo bo  sposoben kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb  ali popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo  napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za varovanje  okolja
 
    - nadgradil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno  sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z  nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij. 
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja štiri  leta. 
Izobraževalni program je ovrednoten  s 180 kreditnimi točkami (KT).
Obrazložitev  podaljšanja trajanja izobraževanja:
  Gluhi  in naglušni dijaki oziroma dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami potrebujejo  zaradi težav v komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo  informacij, razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno  pozornost, veliko naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati  čas za vse faze učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja  in ocenjevanja znanja. 
  Ker  gluhi in naglušni dijaki ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, imajo pri  prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij, pri nastajanju  predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne slišijo oziroma  slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po drugih poteh,  zlasti po vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja, več pisanja,  veliko nazornega materiala. 
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem  izražanju oziroma razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za  razumevanje povedanega potrebujejo različne prilagoditve, material za  ponazarjanje ter prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več  časa.
4. VPISNI POGOJI
  V izobraževalni program se  lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  
    - osnovnošolsko izobraževanje  ali 
 
    - nižje poklicno  izobraževanje ali enakovredno izobraževanje   po prejšnjih predpisih
 
    - in ima ustrezno odločbo o usmeritvi. 
 
  
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    
      Oznaka  | 
      Splošnoizobraževalni    predmeti in strokovni moduli  | 
      Ustno  | 
      Pisno  | 
      Izdelek    oz. storitev  | 
      Drugo  | 
    
    
      P1  | 
      Slovenščina  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P2  | 
      Matematika  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P3  | 
      Tuji jezik  | 
      x  | 
      x  | 
         | 
         | 
    
    
      P4  | 
      Umetnost   | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      P5  | 
      Družboslovje  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P6  | 
      Naravoslovje  | 
      x  | 
         | 
         | 
         | 
    
    
      P7  | 
      Športna vzgoja  | 
         | 
         | 
         | 
      prilagojeno    ocenjevanje   | 
    
    
      M1  | 
      Tehniško komuniciranje v poklicu  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M2  | 
      Materiali in obdelave v poklicu  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M3  | 
      Elementi    konstrukcij  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M4  | 
      Organizacija    in poslovanje  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M5  | 
      Osnove oblikovanja materialov  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M6  | 
      CNC programiranje  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M7  | 
      Avtomatizacija strojev in naprav  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M8  | 
      Posebne obdelave  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M9  | 
      Orodja in priprave za množično proizvodnjo  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
    
      M10  | 
      Sestavljanje in preizkušanje orodij  | 
         | 
         | 
      x  | 
         | 
    
  
  Ocenjevanje znanja se prilagodi individualno glede na posameznega dijaka  (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je  posebej opredeljeno v individualiziranem programu.  
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1. Pogoji za napredovanje
  V višji letnik  lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz  vseh predmetov in modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse  obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega  usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora. 
  Za dijake z  individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz tretjega v četrti letnik  pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje 
  Za dokončanje izobraževanja in  pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami: 
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - zaključni izpit.
 
  
  Zaključni  izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
 
    - izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
  
  Dijaki imajo pravico delati zaključni izpit pod posebnimi pogoji.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  Izobraževalni program ne omogoča pridobitev nacionalnih  poklicnih kvalifikacij.