A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime  izobraževalnega programa: OBLIKOVALEC KOVIN-ORODJAR (IS) -  2020
  Izobraževalni program z  italijanskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri. 
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: oblikovalec  kovin-orodjar/ oblikovalka kovin- orodjarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  - razvijajo sposobnosti za       kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in       poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektiv, 
 
  - so sposobni matematično       reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti       analitične in grafične statistične prikaze, 
 
  - obvladajo osnove       informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno       uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic,       programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje       oziroma dela), 
 
  - spoznajo osnove       podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
  - obvladajo varno in pravilno       ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo, spoznajo       predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih       nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
  - obvladajo metode in       postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke       reciklaže, 
 
  - obvladajo in razumejo       splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
  - znajo načrtovati in       pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
  - znajo uporabiti in narisati       enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših       sklopov v skladu s standardizacijo, 
 
  - obvladajo različne postopke       ročne in strojne obdelave odrezovanja, preoblikovanja in spajanja kovin in       nekovin, 
 
  - poznajo zgradbo, lastnosti       in uporabo gradiv, 
 
  - obvladajo tehnike in       tehnologije, specifične za svoje strokovno področje, 
 
  - obvladajo znanje o merilnih       in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij, 
 
  - za svoje strokovno področje       obvladajo pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje       okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi, 
 
  - spoznajo ukrepe in postopke       za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, 
 
  - osvojijo načela varstva pri       delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, razvijajo       ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije, 
 
  - poznajo predpise in zakone,       ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in       poškodb pri delu, 
 
  - znajo nuditi laično prvo       pomoč ob nezgodi, 
 
  - vsebine različnih strokovnih       področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop), 
 
  - so pri delu samostojni,       vztrajni in ustvarjalni, 
 
  - so se sposobni prilagoditi       delu v skupini, 
 
  - se navajajo na uporabo       različne strokovne literature. 
 
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  - strpna, humana, tolerantna       in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in       življenja v pluralni in demokratični družbi, 
 
  - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
  - sposoben izdelati kovinsko       konstrukcijo v skladu s tehnično in tehnološko dokumentacijo, izvesti       transport delov konstrukcije ali konstrukcije, izvesti montažo ter       konstrukcijo zaščititi proti koroziji,
 
  - svoje delo bo sposoben       kontrolirati tako vizualno kot mersko, v primeru morebitnih poškodb ali       popravil pa bo znal izbrati primerne materiale in tehnologijo za odpravo       napak ob upoštevanju pravil za varno delo in upoštevanju pravil za       varovanje okolja,
 
  - nadgradil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi       ključnih kvalifikacij.
 
Program, prilagojen za izvajanje na narodno mešanem območju, dodatno omogoča  dijakom, da:
  - razvijajo sporazumevalno       možnost v italijanskem in slovenskem jeziku, 
 
  - razvijajo vedenja o naravni       in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in italijanske narodne       skupnosti ter njenega matičnega naroda, 
 
  - razvijajo zavest o državni       pripadnosti, 
 
  - razvijajo zavest o narodni       identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo, 
 
  - se vzgajajo za spoštovanje       in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti, 
 
  - se seznanjajo s položajem       narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki       in ustanovami teh skupnosti.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko  vpiše, kdor je uspešno končal: 
  - osnovnošolsko izobraževanje ali 
 
  - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma  
        storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Italijanščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Naravoslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Družboslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične    naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Uporabna informacijsko    komunikacijska tehnologija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Poslovanje in organizacija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Tehniško komuniciranje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Materiali  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Elementi konstrukcij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Osnove oblikovanja materialov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Programiranje in avtomatizacija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Posebne obdelave  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Orodja in priprave za množično    proizvodnjo  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Sestavljanje in preizkušanje    orodij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki,  ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih  predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole,  in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela  (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z  delom.
  Za dijake z individualno učno pogodbo je za napredovanje iz drugega v tretji  letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje 
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev  izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - vse splošnoizobraževalne predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirne strokovne module,
 
  - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela  (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti), 
 
  - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
  - zaključni izpit.
 
Zaključni  izpit obsega:
  - pisni in ustni izpit iz italijanščine,
 
  - izdelek oziroma storitev in       zagovor. 
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-