SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE 
 Izobraževalni program: TAPETNIK
  KATALOG ZNANJA
 Ime vsebinskega sklopa
POLNILA
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005 
 Usmerjevalni cilji:
Dijak bo zmožen:
  - izbrati ustrezen polnilni material za izdelek,       upoštevajoč lastnosti in funkcijo izdelka;
 
  - skrojiti in razrezati material glede na zahteve       ter oblikovati polnilo;
 
  - izdelati skico in narediti enostaven izdelek;
 
  - odgovorno prevzeti, načrtovati, organizirati in       opravljati delovne naloge;
 
  - razvijati sposobnost za samostojno opazovanje,       primerjanje in razločevanje;
 
  - uporabljati merske in kakovostne standarde za       izdelavne materiale v tapetništvu;
 
  - razvijati prostorsko predstavo;
 
  - upoštevati pravila za varno delo in varovanje       okolja.
 
  Poklicne kompetence 
  
  
    OZNAKA    | 
    VSEBINSKI SKLOP: POLNILA   | 
    RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE    | 
  
  
    Poklicne kompetence    | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    POL1   | 
    Izbiranje polnil glede na namen uporabe  | 
       | 
       | 
    NAPREDNA RAVEN  | 
  
  
    POL2  | 
    Krojenje polnil  | 
       | 
       | 
    NAPREDNA RAVEN  | 
  
  
    POL3  | 
    Razrez polnil  | 
       | 
       | 
    NAPREDNA RAVEN  | 
  
  
    POL4  | 
    Spajanje polnil  | 
       | 
       | 
    NAPREDNA RAVEN  | 
  
  
    POL5  | 
    Konstruiranje in izdelava enostavnega izdelka  | 
       | 
    RUTINSKA    RAVEN  | 
       | 
  
  Operativni cilji 
  Poklicna kompetenca  
    POL1 –  Izbiranje polnil glede na namen uporabe 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - izbere polnilo    glede na vrsto oblazinjenega pohištva in namen uporabe
 
          - pozna fizikalne    in tehnološke lastnosti ter uporabnost polnil
 
        - opiše    postopke pridobivanja polnil 
 
        - skladišči    polnila 
 
       
       | 
    Dijak:  
        
          - pozna naravne in    sintezne polimere
 
          - ob izbranih primerih    polimerov opiše njihovo zgradbo, lastnosti in uporabo
 
          - spozna vplive    polimerov na okolje
 
          - zna poiskati podatke    iz različnih virov
 
          - pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za    učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske    tehnologije
 
      | 
  
Poklicna kompetenca  
    POL2 – Krojenje polnil 
  
     
        CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - kroji polnilne    materiale
 
          - izdela    šablono
 
        - upošteva    pravila pri krojenju polnil 
 
        - opiše    značilnosti zarisovanja krojnih oblik
 
        - upošteva    nadmero pri krojenju
 
        - izračuna    izkoristek pri krojenju
 
      | 
    Dijak:  
        
          - racionalno rabi    materiale
 
          - pridobiva temeljno    znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne    računalniške in informacijske tehnologije 
 
          - uporablja merilne    pripomočke 
 
          - rešuje matematične    probleme 
 
          - izračuna prostornino    geometrijskih teles 
 
          - uporablja procentni    račun
 
      | 
  
Poklicna kompetenca  
    POL3 –Razrez polnil 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - razreže polnilne    materiale
 
        - definira    princip rezanja in striženja
 
        - pravilno    uporablja rezilna orodja, stroje in     strojčke 
 
        - izbere orodje    in tehniko dela glede na vrsto polnila 
 
      | 
    Dijak:  
        
          - razvija občutek za ravnanje z orodjem 
 
          - razvija sposobnost za natančno obdelavo 
 
          - kontrolira svoje delo 
 
          - ločuje in zbira odpadne materiale ter jih pravilno    skladišči
 
          - upošteva    predpise iz varovanja zdravja in okolja ter varstva pri delu 
 
      | 
  
Poklicna  kompetenca 
    POL4 –Spajanje polnil 
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - spaja    polnilne materiale in uporablja različne tehnike
 
          - upošteva    pravila kakovostne priprave lepljencev
 
          - pripravi in    uporabi lepila po navodilih proizvajalcev 
 
          - upošteva    vplive na kakovostno lepljenje 
 
          - uporabi    primerno tehniko nanosa lepila
 
          - izračuna    potrebno količino lepila
 
          - upošteva posebnosti    pri lepljenju  z različnimi materiali 
 
          - navede in    odpravi morebitne napake pri lepljenju
 
          - razloži    princip varjenja in spajanja termoplastičnih materialov
 
          - razloži    značilnosti spajanja materialov, ki niso termoplastični
 
      | 
    Dijak:  
        
          - komunicira in rešuje probleme 
 
          - razvrsti umetne snovi po kemijskih reakcijah, vplivu toplote, mehanskih    lastnostih in uporabnosti
 
          - razume kemijske in fizikalne reakcije pri lepljenju in varjenju ter to    upošteva pri izvajanju delovne operacije
 
          - upošteva pravila za varovanje zdravja in okolja ter varstva pri delu
 
          - v različnih virih poišče, prebere in razloži navodila za pripravo lepila,    lepljenje, varno delo, čiščenje orodja in delovnega mesta ter skladiščenje    odpadkov in ostankov lepil
 
         
       | 
  
Poklicna kompetenca  
    POL5 – Izdelava enostavnega izdelka
  
    | CILJI   | 
    CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ    | 
  
  
    Dijak:  
        
          - skicira izdelek 
 
          - izbere materiale 
 
          - nariše načrt izdelka 
 
          - opiše izdelek 
 
          - ukroji polnilni material
 
          - ukroji prevlečni material 
 
          - sešije prevleko
 
          - prevleče blazino oziroma pritrditi prevleko 
 
      | 
    Dijak:  
        
          - pridobiva temeljno    znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne    računalniške in informacijske tehnologije 
 
          - komunicira in rešuje    probleme 
 
          - napiše poročilo o    izdelavi izdelka 
 
          - predstavi svoj izdelek    skupini, učitelju, staršem 
 
          - upošteva predpise iz varovanja zdravja in okolja    ter varstva pred požarom
 
      | 
  
  INTEGRACIJA CILJEV
Integracija  ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana  nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje  in dopolnjevanje ciljev.
Učitelj posameznega  vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in  vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih  znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.
  
    Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop    POLNILA  | 
  
  
    Snov  | 
  
  
    Raztopine  | 
  
  
    Polimeri  | 
  
  
    Ekologija  |