A. SPLOŠNI DEL 
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM 
1.1 Ime izobraževalnega  programa: TESAR - 2020
  1.2 Naziv poklicne  izobrazbe: tesar/tesarka 
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in  izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in  dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
  - poznajo gradbeništvo kot gospodarsko panogo ter  gradbene elemente in sisteme zgradb, 
 
  - znajo uporabljati tehnično in tehnološko  dokumentacijo ter prenašati mere iz načrtov na mesto gradnje, 
 
  - poznajo uporabo gradbenih materialov in delovnih  sredstev, 
 
  - znajo izdelati lesene nosilne in nenosilne  konstrukcije na stavbah in inženirskih zgradbah,
 
  - izdelujejo lesene obloge in izolacije, sodobne  lesene konstrukcije, 
 
  - zanjo postavljati različne vrste lesenih  pomožnih konstrukcij,
 
  - znajo pokrivati s kritinami iz različnih  materialov,
 
  - poznajo organizacijo gradbišča in notranji  transport, 
 
  - so sposobni za pisno in ustno sporazumevanje,  poznajo strokovno terminologijo in pravila poslovnega komuniciranja,
 
  - spoznajo pomen varovanja kulturne dediščine,
 
  - upoštevajo postopke za racionalno rabo energije,  materiala in časa ter si razvijajo ekološko zavest,
 
  - upoštevajo in izvajajo načela in predpise za  zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in  racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje  delovnih nezgod,
 
  - znajo izdelati kalkulacijo za enostavna dela,
 
  - poznajo osnove za zagotavljanje kakovosti, 
 
  - povezujejo vsebine različnih strokovnih področij  (interdisciplinarni pristop), 
 
  - spoznajo osnove komercialnih in administrativnih  del,
 
  - znajo delati v skupini in organizirati lastno  delo ter skrbeti za urejeno delovno okolje,
 
  - so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
 
  - obvladajo znanja za učinkovito in uspešno  uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega  in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
 
  - so naravnani v vseživljenjsko učenje, se  spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v  družbi,
 
  - so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih  nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in  vodenja projektnega in timskega dela.
 
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
  - odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v  demokratični družbi, 
 
  - usposobljen za skupinsko in timsko delo ter  sodelovanje pri projektnem delu, 
 
  - imel temelje za razvoj osebne organizacijske  kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
 
  - iskal racionalne in strokovne rešitve pri  izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
 
  - naravnan v vseživljenjsko učenje in  usposabljanje,
 
  - usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
 
  - razširil splošno izobrazbo in razvil ključne  kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje  izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
 3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI 
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno  končal:
  - osnovnošolsko izobraževanje ali 
 
  - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
 
Posebni  pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
 5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni    predmeti in strokovni moduli  | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma  
    storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Naravoslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Družboslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Gradbeništvo  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Osnovna gradbena tehnologija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Strokovno risanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Tesarstvo  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Izolacije  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Upravljanje lahke    gradbene mehanizacije  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Betonska in AB dela  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Kritine  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Montažni odri  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA  
 6.1. Pogoji za napredovanje 
V višji letnik lahko  napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega  kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega  dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega  usposabljanja z delom.
 6.2. Pogoji za dokončanje 
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora  dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirne strokovne module,
 
  - odprti del kurikuluma.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge oblike       vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti),
 
  - obveznosti       pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
  - vmesni       preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z       individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
 
  - zaključni       izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
  - pisni       in ustni izpit iz slovenščine,
 
  - izdelek       in zagovor.
 
 7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE  
-