A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1 Ime izobraževalnega programa: Zidar(v) 2020
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: zidar/zidarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
- poznajo gradbeništvo kot gospodarsko panogo ter gradbene elemente in sisteme zgradb,
- znajo uporabljati tehnično in tehnološko dokumentacijo ter prenašati mere iz načrtov na mesto gradnje,
- poznajo uporabo gradbenih materialov in delovnih sredstev,
- obvladajo zidanje z vsemi vrstami zidakov in blokov,
- znajo izdelovati betonske in armiranobetonske konstrukcije, kanalizacijske objekte, notranje in zunanje omete,
- znajo vgrajevati fasadne elemente, izolacije, stavbno pohištvo in ključavničarske izdelke, zunanje tlake ter robnike,
- poznajo organizacijo gradbišča in notranji transport,
- so sposobni za pisno in ustno sporazumevanje, poznajo strokovno terminologijo in pravila poslovnega komuniciranja,
- spoznajo pomen varovanja kulturne dediščine,
- upoštevajo postopke za racionalno rabo energije, materiala in časa ter si razvijajo ekološko zavest,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- znajo izdelati kalkulacijo za enostavna dela,
- poznajo osnove za zagotavljanje kakovosti,
- povezujejo vsebine različnih strokovnih področij (interdisciplinarni pristop),
- spoznajo osnove komercialnih in administrativnih del,
- znajo delati v skupini in organizirati lastno delo ter skrbeti za urejeno delovno okolje,
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- so naravnani v vse življenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljensko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
Oznaka predmeta / modula
|
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli
|
Ustni odgovori
|
Pisni izdelki
|
Izdelek oziroma storitev in zagovor
|
Drugo
|
P1
|
Slovenščina
|
x
|
x
|
|
|
P2
|
Matematika
|
x
|
x
|
|
|
P3
|
Tuji jezik
|
x
|
x
|
|
|
P4
|
Umetnost
|
|
|
x
|
|
P5
|
Naravoslovje
|
x
|
|
|
|
P6
|
Družboslovje
|
x
|
|
|
|
P7
|
Športna vzgoja
|
|
|
|
praktične naloge
|
M1
|
Gradbeništvo
|
|
|
x
|
|
M2
|
Osnovna gradbena tehnologija
|
|
|
x
|
|
M3
|
Strokovno risanje
|
|
|
x
|
|
M4
|
Zidarska dela
|
|
|
x
|
|
M5
|
Zemeljska dela
|
|
|
x
|
|
M6
|
Izolacije
|
|
|
x
|
|
M7
|
Ročna obdelava kamna
|
|
|
x
|
|
M8
|
Upravljanje lahke gradbene mehanizacije
|
|
|
x
|
|
M9
|
Lesene konstrukcije
|
|
|
x
|
|
M10
|
Keramične obloge
|
|
|
x
|
|
M11
|
Upravljanje viličarja
|
|
|
x
|
|
M12
|
Kritine
|
|
|
x
|
|
M13
|
Montažni odri
|
|
|
x
|
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikuluma.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-