A. SPLOŠNI DEL 
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1 Ime izobraževalnega programa: Zidar(v) 2020
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: zidar/zidarka 
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom/vajencem in dijakinjam/vajenkam (v nadaljevanju: dijakom/vajencem), da:
  - 	poznajo gradbeništvo kot gospodarsko panogo ter gradbene elemente in sisteme zgradb,
  
 - 	znajo uporabljati tehnično in tehnološko dokumentacijo ter prenašati mere iz načrtov na mesto gradnje,
  
 - 	poznajo uporabo gradbenih materialov in delovnih sredstev,
  
 - 	obvladajo zidanje z vsemi vrstami zidakov in blokov,
  
 - 	znajo izdelovati betonske in armiranobetonske konstrukcije, kanalizacijske objekte, notranje in zunanje omete,
  
 - 	znajo vgrajevati fasadne elemente, izolacije, stavbno pohištvo in ključavničarske izdelke, zunanje tlake ter robnike,
  
 - 	poznajo organizacijo gradbišča in notranji transport,
  
 - 	so sposobni za pisno in ustno sporazumevanje, poznajo strokovno terminologijo in pravila poslovnega komuniciranja,
  
 - 	spoznajo pomen varovanja kulturne dediščine,
  
 - 	upoštevajo postopke za racionalno rabo energije, materiala in časa ter si razvijajo ekološko zavest,
  
 - 	upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
  
 - 	znajo izdelati kalkulacijo za enostavna dela,
  
 - 	poznajo osnove za zagotavljanje kakovosti,
  
 - 	povezujejo vsebine različnih strokovnih področij (interdisciplinarni pristop),
  
 - 	spoznajo osnove komercialnih in administrativnih del,
  
 - 	znajo delati v skupini in organizirati lastno delo ter skrbeti za urejeno delovno okolje,
  
 - 	so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
  
 - 	obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
  
 - 	so naravnani v vse življenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
  
 - 	so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
 
Dijak/vajenec bo ob zaključku izobraževanja:
  - 	odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
  
 - 	usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
  
 - 	imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
  
 - 	iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
  
 - 	naravnan v vseživljensko učenje in usposabljanje,
  
 - 	usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
  
 - 	razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
	
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  - 	osnovnošolsko izobraževanje ali 
  
 - 	nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
 
Posebni pogoji za vajeniško obliko izobraževanja: registrirana pogodba o vajeništvu.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
| 
 Oznaka predmeta / modula 
 | 
 Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli 
 | 
 Ustni odgovori 
 | 
 Pisni izdelki 
 | 
 Izdelek oziroma storitev in zagovor 
 | 
 Drugo 
 | 
| 
 P1 
 | 
 Slovenščina 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P2 
 | 
 Matematika 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P3 
 | 
 Tuji jezik 
 | 
 x 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P4 
 | 
 Umetnost 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 P5 
 | 
 Naravoslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P6 
 | 
 Družboslovje 
 | 
 x 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
| 
 P7 
 | 
 Športna vzgoja 
 | 
   
 | 
   
 | 
   
 | 
 praktične naloge 
 | 
| 
 M1 
 | 
 Gradbeništvo 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M2 
 | 
 Osnovna gradbena tehnologija 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M3 
 | 
 Strokovno risanje 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M4 
 | 
 Zidarska dela 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M5 
 | 
 Zemeljska dela 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M6 
 | 
 Izolacije 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M7 
 | 
 Ročna obdelava kamna 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M8 
 | 
 Upravljanje lahke gradbene mehanizacije 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M9 
 | 
 Lesene konstrukcije 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M10 
 | 
 Keramične obloge 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M11 
 | 
 Upravljanje viličarja 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M12 
 | 
 Kritine 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
| 
 M13 
 | 
 Montažni odri 
 | 
   
 | 
   
 | 
 x 
 | 
   
 | 
 6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak/vajenec uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne predmete,
  
 - obvezne strokovne module,
  
 - izbirne strokovne module,
  
 - odprti del kurikuluma.
 
Poleg tega mora opraviti:
  - druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
  
 - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
  
 - vmesni preizkus (velja za vajeniško obliko izobraževanja ter dijake z individualno učno pogodbo v šolski obliki izobraževanja),
  
 - zaključni izpit.
 
Zaključni izpit obsega:
  - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
  
 - izdelek in zagovor.
 
 7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE 
-