A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  Ime  izobraževalnega programa: ZLATAR
  Naziv poklicne izobrazbe: zlatar/zlatarka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih  ciljev izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju  dijakom), da: 
  
    - razvijajo  sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost  in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu, 
 
    - so sposobni  matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter  razumeti analitične in grafične statistične prikaze, 
 
    - obvladajo osnove  informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati  uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje  strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela), 
 
    - spoznajo osnove  podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij, 
 
    - razumejo  ekologijo ter vpliv izdelovanja, uporabe, vzdrževanja ali odstranjevanja  strojev, naprav in njihovih sklopov, izdelkov ipd. na okolje, 
 
    - se usposobijo za  pravilno ravnanje s stroji in napravami, skladiščenje in odstranjevanje okolju  škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih  vplivov na okolje, 
 
    - obvladajo varno  in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,
 
    - spoznajo predpise  in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod  (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev), 
 
    - obvladajo metode  in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke  reciklaže,
 
    - spoznajo lastnosti,  zgradbo in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv v zlatarstvu,
 
    - obvladajo in  razumejo splošne principe (zakone) v strojništvu, 
 
    - znajo načrtovati  in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela, 
 
    - znajo uporabiti  in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših  sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in  diagrame, 
 
    - znajo brati  delavniške, sestavne in shematske risbe, predvsem vezalne sheme električnih,  elektronskih, pnevmatičnih in hidravličnih sistemov, 
 
    - obvladajo  različne postopke ročne in strojne obdelave odrezavanja, preoblikovanja in  spajanja kovin in nekovin, 
 
    - spoznajo  fizikalne in kemične lastnosti materialov, ki se uporabljajo v zlatarstvu,
 
    - se naučijo  oblikovati vse vrste nakita in ga izdelati z vsemi funkcijskimi deli, 
 
    - spoznajo postopke  plastičnega preoblikovanja plemenitih kovin in njihovih zlitin in oblikovanja  plemenitih kovin z odvzemanjem materiala,
 
    - se usposobijo za  legiranje, taljenje, žarenje in tempranje plemenitih kovin in njihovih zlitin,
 
    - znajo izdelati  okove in vgraditi okrasne kamne,
 
    - se naučijo  pripraviti in izdelovati litine za nakit ter izdelati mala orodja,
 
    - prepoznajo in  znajo preizkušati plemenite in okrasne kamne, jih razvrstiti in ravnati z  njimi,
 
    - obvladajo osnovni  gemološki pregled in prepoznavanje najpogosteje uporabljenih kamnov,
 
    - se naučijo  oblikovanja nakita z dragulji in se seznanijo z obdelovalnimi tehnikami  draguljev,
 
    - znajo izdelati  različna zapirala  in druge sestavne dele  nakita ter jih povezati v celoto,
 
    - se naučijo  načrtovati in izdelati kose nakita v celoti, ga obdelati, predelati ali  popraviti,
 
    - se usposobijo za  merjenje, označevanje in preizkušanje in kontrolo zlatarskih izdelkov,
 
    - se naučijo  vzdrževati stroje in naprave ter druga delovna sredstva.
 
  
  Dijak bo ob  zaključku izobraževanja:
  
    - usposobljen za  skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
 
    - imel temelje za  razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju, 
 
    - sposoben  samostojno oblikovati in izdelati enostavne unikatne izdelke (nakit) iz  plemenitih kovin, 
 
    - naravnan v  vseživljenjsko učenje in usposabljanje, 
 
    - usposobljen za  uporabo znanj in veščin v novih situacijah, 
 
    - sposoben oceniti  in izbrati najbolj ekonomično pot za izdelavo ali popravilo nakita, pri čemer  bo upošteval želje in pričakovanja stranke, 
 
    - nadgradil splošno  izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi,  osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi  ključnih kvalifikacij.
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  Izobraževanje traja tri leta. 
  Izobraževalni program je  ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
  V izobraževalni program se  lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  
    - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
 
    - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje  po prejšnjih predpisih. 
 
  
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA  ZNANJA
  
    Oznaka  | 
    Splošnoizobraževalni    predmeti in    strokovni moduli  | 
    Ustno  | 
    Pisno  | 
    Izdelek    oz. storitev  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Družboslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Naravoslovje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Tehniško komuniciranje v poklicu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Materiali in obdelave v poklicu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Elementi    konstrukcij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Organizacija    in poslovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Osnove oblikovanja materialov  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Oblikovanje nakita  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Tehnike izdelave nakita  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Gemologija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Nakit in predpisi o    izdelkih iz plemenitih kovin  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Umetno-rokodelske tehnike  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Industrijska izdelava    nakita  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN  DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1 Pogoji za napredovanje
  V višji letnik lahko  napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh  predmetov in modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse  obveznosti sprejetih vsebin interesnih dejavnosti in vse obveznosti praktičnega  usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega  zbora.
    Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za  napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2 Pogoji za dokončanje
  Za dokončanje izobraževanja in  pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - interesne dejavnosti,
 
    - obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - zaključni izpit.
 
  
  Zaključni  izpit obsega:
  
    - pisni in ustni izpit iz slovenščine,
 
    - izdelek oziroma storitev in zagovor. 
 
  
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  Izobraževalni program ne omogoča pridobitve  nacionalnih poklicnih kvalifikacij.