A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  1. Ime izobraževalnega programa: ELEKTROTEHNIK (SI) SSI - 2020  
  Izobraževalni program s  slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri
1.2 Naziv poklicne  izobrazbe: elektrotehnik / elektrotehnica
2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja  izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom),  da:
  
    - pridobijo splošna in temeljna       znanja za razumevanje zakonitosti v naravi in družbi,
 
    - pridobijo sposobnost       uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v       stroki,
 
    - obvladajo matematično       reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo       izdelati analitične in grafične prikaze,
 
    - obvladajo strokovno       terminologijo,
 
    - se usposobijo       uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo,       tehnične predpise in standarde,
 
    - obvladajo znanja       tehniškega dokumentiranja,
 
    - spoznajo materiale in       elemente s področja elektrotehnike, pravilno in varno rabo orodij, strojev       in naprav,
 
    - spoznajo osnovne       elemente programske opreme, pravila za pisanje programov in osnovna znanja       o sintaksi in semantiki pri pisanju programov,
 
    - razvijejo sposobnost       razumevanja in ustvarjanje abstraktnih predstav o težje zaznavnih pojavih,
 
    - spoznajo področje       elektrotehniške in računalniške stroke ter utrdijo temeljna strokovna       znanja za povezovanje teorije in prakse,
 
    - osvojijo       strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za       kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
 
    - obvladajo poklicno       specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
 
    - spoznajo instrumente       in merilne metode za merjenje električnih in drugih fizikalnih veličin, za       analizo elementov in sistemov na področju elektrotehnike ter razvijejo       spretnosti in pridobijo izkušnje,
 
    - pridobijo osnovna       znanja s področja elektrotehnike in se specializirajo za eno izmed       področij, ki ustreza naročilom poklicnih standardov: elektroenergetike ali       avtomatike/elektronike,
 
    - usposobijo se za       načrtovanje enostavnejših električnih sistemov in izdelavo projektnih       nalog,
 
    - spoznajo delovanje in       vzdrževanje električnih sistemov in področje uporabe,
 
    - poznajo elemente       programirljivih naprav in znajo rešiti manj kompleksne primere z elementi       programirljivih naprav,
 
    - spoznajo elektronske       komponente v sistemih aplikacij za regulacije, krmiljenje in nadzor,
 
    - spoznajo standarde,       tehniške predpise in regulativo s področja elektrotehnike in varstva pri       delu,
 
    - razvijejo zavest in       pozitiven odnos do ukrepov za zmanjševanje onesnaževanja in varstvo       okolja, racionalno rabo energije in materialov,
 
    - osvojijo sposobnost       podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega       ravnanja v delovnem okolju,
 
    - upoštevajo in izvajajo       načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva       okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa       ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
 
    - poznajo pomen in cilje       razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem       okolju,
 
    - znajo uspešno       organizirati delo na svojem delovnem področju z upoštevanjem       ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega       načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
 
    - znajo učinkovito in       uspešno uporabljati sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo z       namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja,       obdelave in uporabe informacij,
 
    - obvladajo specifično       strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina, angleščina       ipd.),
 
    - obvladajo splošne       komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno       komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
 
    - obvladajo vodenje       poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog,       obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence,       zapisnik o poškodbi ipd.),
 
    - poznajo osnove       finančnega poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki       ureja vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih       razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja itn.,
 
    - so naravnani v       vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni       razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
 
    - so sposobni sodelovati       v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati       konflikte ter organizirati in voditi projektno in timsko delo.
 
  
  Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem  učnem jeziku na narodno mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje  posebne cilje:
  
    - razvijanje       sporazumevalne sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku,
 
    - razvijanje vedenja o       naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti       ter njenega matičnega naroda,
 
    - vzgoja za spoštovanje       in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
  3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
    Izobraževanje traja  štiri leta.
  3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
    Izobraževalni  program je ovrednoten s 253 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI  POGOJI 
  V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno  končal:
  
    - osnovnošolsko       izobraževanje ali
 
    - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
 
  
5.  OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
      modula  | 
    Splošnoizobraževalni    predmeti in strokovni moduli  | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma     
      storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Italijanščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Geografija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Sociologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P9  | 
    Psihologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P10  | 
    Fizika   | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P11  | 
    Kemija   | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P12  | 
    Športna vzgoja   | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Informacijske    tehnologije in podjetništvo  | 
       | 
       | 
    x   | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Elektrotehnika 1   | 
    x  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Elektrotehnika 2  | 
    x  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Programirljive    naprave  | 
    x  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Elektronski    elementi in vezja  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Merjenje v    elektrotehniki  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Električne in komunikacijske    inštalacije  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Načrtovanje    električnih inštalacij  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Pogonska tehnika  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Elektroenergetski    sistemi  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Pridobivanje in    pretvarjanje el. energije  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M12  | 
    Regulacije  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M13  | 
    Mikroprocesorske    naprave  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M14  | 
    Avtomatizirani    postroji  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
  
    M15  | 
    Obdelava in prenos    podatkov  | 
       | 
    x  | 
    x  | 
       | 
  
6.  POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
   6.1 Pogoji  za napredovanje
  V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega  kurikula šole, opravili vse obveznosti drugih oblik  vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in  vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
  6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirne strokovne module,
 
  - odprti del kurikuluma
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge       oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti),
 
  - obveznosti       pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
  - poklicno       maturo.
 
Poklicna matura obsega:
  Obvezni del: 
  - pisni in ustni izpit       iz slovenščine,
 
  - pisni in ustni izpit       iz elektrotehnike.
 
Izbirni del: 
  - pisni in ustni izpit       iz italijanščine, tujega jezika ali matematike,
 
  - izdelek oziroma       storitev in zagovor.
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  -