A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  1.1. Ime  izobraževalnega programa: MEDIJSKI TEHNIK  (GLU, GJM) - 2020
    Prilagojen  izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za  gluhe in naglušne dijake ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
  1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: medijski tehnik/medijska tehnica
2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in  izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v  nadaljevanju: dijakom), da:
  
    - pridobijo znanja in spretnosti za izvajanje dela  na področju grafičnih, medijskih in avdiovizualnih komunikacij,
 
    - pridobijo znanja za uporabo sodobne  informacijsko komunikacijske tehnologije, računalniške opreme in programskih  orodij,
 
    - razlikujejo in medsebojno povezujejo različne  vrste medijev in razvijajo spretnost povezovanja miselnih, slikovnih, zvočnih  in video vsebin v izrazno in estetsko usklajeno celoto,
 
    - obvladajo temeljno strokovno terminologijo in  sledijo novostim na strokovnem področju,
 
    - razvijajo sposobnost in odgovornost za  načrtovanje, pripravo, izvedbo in kontrolo lastnega dela,
 
    - pridobijo znanja za zagotavljanje kakovosti in  uspešnosti lastnega dela, tehnološkega procesa in izdelka/storitve v delovnem  okolju v skladu s standardi,
 
    - pridobijo in sistematično nadgradijo splošna in  temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi, družbi in stroki, 
 
    - razvijajo sposobnost abstraktnega mišljenja,  celovitost pri reševanju problemov, samoiniciativnost, natančnost,  ustvarjalnost in sposobnost izražanja s sliko in zvokom (vizualizacijo),
 
    - pridobijo estetske, umetniške in kulturne osnove  v komunikacijskem izražanju,
 
    - razvijajo sposobnost in odgovornost za  komuniciranje s sodelavci, strankami in za sodelovanje v skupini,
 
    - razvijajo podjetne lastnosti, znanja in  spretnosti,
 
    - razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine  (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov),
 
    - razvijajo zavest in pozitiven odnos do ukrepov  za zmanjševanje onesnaževanja, varstvo   zdravja in okolja, racionalno rabo energije, materialov in časa,
 
    - razvijajo sposobnosti učinkovitega in uspešnega  iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe aktualnih podatkov in  oblikovanja stališča do pridobljenih informacij, 
 
    - razvijajo uspešno komunikacijo, pri kateri je  treba spoštovati sogovornika – v za njih varni situaciji, kar jih bo usposobilo  za delo v svetu polnočutnih in pozitivno vplivalo na njihovo samopodobo, 
 
    - razvijajo tehnike učinkovite komunikacije ter  učinkovite načine lastnega sporočanja in sprejemanja sporočil drugih,  upoštevajoč njihove posebne potrebe,
 
    - se usposobijo za zavestnejše in kreativnejše  odločanje o svojem ravnanju in lastnih vlogah v medosebnih odnosih,
 
    - krepijo samopodobo in razvijajo kritičnost do  samega sebe,
 
    - razvijajo spretnosti skupinskega in timskega  reševanja problemov,
 
    - ozaveščajo in razumejo svoje temeljne potrebe,  si znajo postaviti jasne, razumljive in uresničljive cilje na storilnostnem in  medosebnem nivoju.
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
Izobraževanje traja 5 let.
Obrazložitev  podaljšanja trajanja izobraževanja:
  - Gluhi in naglušni dijaki  oziroma dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami potrebujejo zaradi težav v  komunikaciji več časa za sprejemanje informacij, predelavo informacij,  razumevanje in utrjevanje. V učenje morajo vložiti intenzivno pozornost, veliko  naporov in več časa kot drugi. Zato je potrebno podaljšati čas za vse faze  učenja od pridobivanja, razumevanja utrjevanja ter preverjanja in ocenjevanja  znanja.
 
  - Ker gluhi in naglušni dijaki  ne slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo,   imajo pri prepoznavanju, razumevanju, obdelavi in uporabi informacij,  pri nastajanju predstav, razvoju govora in mišljenja izrazite težave. Ker ne  slišijo oziroma slišijo pomanjkljivo, morajo slušno zaznavanje nadomeščati po  drugih poteh, zlasti po vidni poti. Pri učenju je potrebno veliko opisovanja,  več pisanja, veliko nazornega materiala.
 
  - Dijaki z  govorno-jezikovnimi motnjami imajo težave pri govornem izražanju oziroma  razumevanju govora. Za uporabo besednjaka oziroma za razumevanje  povedanega  potrebujejo različne  prilagoditve, material za ponazarjanje ter  prilagojene metode dela. To pa v procesu učenja zahteva več časa.
 
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
Izobraževalni  program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI  POGOJI 
  V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno  končal:
  
    - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
 
    - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno  izobraževanje po prejšnjih predpisih
 
 
    - ima       ustrezno odločbo o usmeritvi.
 
  
5.  OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
      modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli  | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma 
storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji    jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Geografija  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Sociologija  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Psihologija  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P9  | 
    Fizika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P10  | 
    Kemija  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P11  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    prilagojeno ocenjevanje  | 
  
  
    M1  | 
    Grafično    oblikovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Grafični    in medijski procesi  | 
       | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Kakovost    in trženje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Informacijsko    komunikacijska tehnologija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Tipografija    in reprodukcija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Medijsko    oblikovanje  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M    7  | 
    Izražanje    s sliko in zvokom  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M    8  | 
    Grafični    reprodukcijski sistemi  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M    9  | 
    Animacija    v ravnini in prostoru  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M    10  | 
    Snemanje    in montaža  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M    11  | 
    Multimedijska     produkcija  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
Ocenjevanje znanja dijakov se  prilagodi individualno glede na posameznega dijaka, kar je posebej opredeljeno  v individualiziranem programu.  
6.  POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
  6.1 Pogoji za napredovanje 
  V višji letnik lahko napredujejo dijaki,  ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih  predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikuluma šole, opravili  obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in  interesne dejavnosti)  in obveznosti  praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
  Za  dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s  pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne       predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikuluma.
 
  
  Poleg  tega mora opraviti: 
  
    - druge oblike vzgojno-izobraževalnega       dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
 
    - obveznosti       pri praktičnem usposabljanju z delom,
 
    - poklicno maturo.
 
  
  Poklicna  matura obsega:
  Obvezni  del: 
  
    - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
 
    - pisni in ustni izpit iz medijske       in grafične tehnologije.
 
  
  Izbirni  del:
  
    - pisni in ustni izpit iz       tujega jezika ali matematike,
 
    - izdelek oziroma storitev in       zagovor.
 
  
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  -