A. SPLOŠNI DEL 
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: PLOVBNI TEHNIK (SI) - 2020
  Izobraževalni program s  slovenskim učnim jezikom na narodno mešanem območju v slovenski Istri.
  1.2. Naziv strokovne izobrazbe: plovbni tehnik/plovbna tehnica 
2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg  splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom  in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  - pridobijo       strokovno-teoretično in praktično znanje, potrebno za kvalitetno       opravljanje dela v okviru poklicnih kompetenc,
 
  - sistematično nadgradijo       splošna in temeljna znanja za razumevanje zakonitosti v naravi, družbi in       stroki;
 
  - razvijajo sposobnosti in       spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno       kariero,
 
  - pridobijo sposobnosti za       kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
 
  - oblikujejo pozitiven odnos       do varovanja okolja in zdravja ljudi,
 
  - spoznajo temeljne ekonomske       pojme in odnose ter se seznanijo z ekonomskimi, socialnimi, političnimi in       ostalimi značilnostmi delovanja gospodarskih subjektov,
 
  - spoznajo mednarodne       konvencije, ki določajo pogoje varnosti plovbe in zaščite morskega okolja,
 
  - poznajo vse varnostne       predpise varnosti plovbe, ki so določeni z Mednarodnimi konvencijami,       dogovori in običaji na morju (SOLAS, Marpol, Load Line in tehniška pravila       IACS )
 
  - spoznajo pravne vire in       zakonodajo s področja pomorskega in drugih prometnih vej,
 
  - spoznajo mednarodno       blagovno menjavo,
 
  - se usposobijo za vodenje logistične       korespondence, predvsem za uporabo  in izpolnjevanje transportne       dokumentacije,
 
  - spoznajo področja delovanja       različnih pomorskih sistemov in podsistemov,
 
  - se usposobijo za delo v       timu vodenja ladje,
 
  - spoznajo načine vodenja in       podpore članom posadke pri vzdrževanju in eksploataciji ladje.
 
  - spoznajo signalno varnostne       in telekomunikacijske naprave,
 
  - se usposobijo za uporabo       informacijsko komunikacijske tehnologije,
 
  - spoznajo naprave       navigacijskih sistemov za varno in ekonomično vodenje plovbe
 
  - spoznajo tehniške standarde       registrskih ustanov katere določajo klaso ladij in preverjajo sposobnost       ladje za plovbo po predpisih mednarodnih konvencij,
 
  - razvijajo sposobnosti in       spretnosti za organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine,       uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
 
  - se usposobijo za poslovno       komuniciranje v angleškem jeziku,
 
  - spoznajo upravne postopke       na ladji in v pristaniščih obalnih držav,
 
  - razvijejo čut za odgovorno       ravnanje pri prevozu tovora in potnikov,
 
  - se usposobijo za branje in       uporabo tehniške dokumentacije,
 
  - spoznajo zgradbe in       delovanje prevoznih sredstev na morju, notranjih plovnih poteh ter v       pristaniščih,
 
  - se usposobijo za       sistematično zbiranje podatkov in informacij.
 
  - poznajo različna       transportna sredstva glede na zahteve transporta, predvsem zgradbo in       delovanje prevoznih sredstev, ki so v uporabi na morju, notranjih plovnih       poteh ter v pristaniščih,
 
  - obvladujejo temeljno       strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in       informacijske tehnologije,
 
  - spoznajo vodenje del in       medsebojnih odnosov v hierarhiji na ladji,
 
  - spoznajo vsebine vodenja       morske straže na morju, na sidrišču in v pristanišču,
 
  - se usposobijo za določanje       in sledenje položaju lastne in drugih ladij,
 
  - spoznajo metode varnega       vodenja plovbe,
 
  - spoznajo vsebine del, ki       jih opravlja posadka na ladji,
 
  - se usposobijo za vodenje in       nadzor vzdrževalnih del na ladji,
 
  - poznajo naravo in načine       nakladanja, skladiščenja in razkladanja tovora ter vplive na stabilnost       ladje,
 
  - se naučijo voditi ladijski       dnevnik,
 
  - se naučijo popravljati       navigacijske karte in publikacije,
 
  - poznajo upravne postopke v       mednarodnem prometu po morju,
 
  - uporabljajo tehniško       dokumentacijo in ladijske načrte,
 
  - spoznajo vremenske pojave       in metode vodenja meteorološke navigacije,
 
  - se usposobi za nudenje prve       pomoči in nego bolnika. 
 
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  - odgovoren, strpen, human in       sposoben življenja v demokratični družbi, 
 
  - usposobljen za sodelovanje       pri projektnem delu,
 
  - imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
 
  - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
  - usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah,
 
  - razvil ključne kompetence       za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju . 
 
Program je prilagojen za izvajanje v slovenskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v slovenski Istri in ima še naslednje posebne cilje: 
  - razvijanje sporazumevalne       sposobnosti v italijanskem in slovenskem jeziku, 
 
  - razvijanje vedenja o       naravni, kulturni in zgodovinski dediščini italijanske narodne skupnosti       ter njenega matičnega naroda, 
 
  - vzgoja za spoštovanje in       razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti.
 
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA 
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževanje traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten z 253 kreditnimi točkami (KT). 
4. VPISNI  POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
  - osnovnošolsko  izobraževanje ali 
 
  - nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno  izobraževanje po prejšnjih predpisih
 
5. OBVEZNI NAČINI  OCENJEVANJA ZNANJA 
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma  
        storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Italijanščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Geografija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Psihologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P9  | 
    Fizika  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P10  | 
    Kemija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P11  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    Praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Navigacija   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Pomorstvo   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Tehnika pomorske službe   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Ladijski stroji   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Poznavanje blaga   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Ladijsko zdravstvo   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M7  | 
    Varstvo pri delu in reševanje    na morju   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Meteorologija in oceanografija   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Tankerji za nafto   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Tankerji za pline in    kemikalije   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Ladje za razsuti tovor   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M12  | 
    Potniške ladje   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE  IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA 
6.1  Pogoji za  napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z  izvedbenim kurikulom šole in so opravili vse obveznosti drugih oblik  vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in  praktičnega usposabljanja z delom.
 6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - splošnoizobraževalne       predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirni strokovni modul,
 
  - odprti del kurikuluma.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge oblike       vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti),
 
  - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
  - poklicno maturo.
 
Poklicna matura obsega:
 Obvezni del: 
  - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
 
  - pisni in ustni izpit iz navtike
 
Izbirni del:
  - pisni in ustni izpit iz       matematike, tujega jezika ali italijanščine,
 
  - izdelek oziroma storitev in       zagovor.
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE 
-