Izobraževalni program: PLOVBNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
POMORSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
   Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   105  | 
  
   35**  | 
  
   105  | 
 
| 
   2.  | 
  
   140  | 
  
   35**  | 
  
   140  | 
 
| 
   3.  | 
  
   105  | 
  
   35**  | 
  
   105  | 
 
| 
   4.  | 
  
   102  | 
  
   68**  | 
  
   102  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   452  | 
  
   
  | 
  
   452  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pomorstvo je strokovni predmet, pri katerem dijaki:
1. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje zanimanja in pozitivnega odnosa do predmeta, morja in pomorske zgodovine.  | 
  
   Vsak dijak pripravi in predstavi kratek referat o določeni temi iz pomorske zgodovine.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje poklicne etike, solidarnost, sodelovanja, motivacije, strpnosti ter pozitivnega odnosa med pomorščaki.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje strokovnosti.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje zanimanja za ladje ter poklicne natančnosti in zanesljivosti.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje in motiviranje za sposobnost upravljanja ladje in njenega sistema. Razvijanje čuta za odgovornost ter ekološko zavest.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje odnosa do tehnike in občutka zmožnosti upravljanja s tehniko-ladjo. Razvijanje odnosa so ladijskih »skrivnosti« ter sposobnosti upravljanja z ladjami.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za obliko in velikost ladij.  | 
  
   Praktični primeri računanja deplasmana, nosilnosti in mas tovora in njihova medsebojna povezanost.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje sposobnosti razumevanja in komuniciranja. Razvijanje čuta za velikost in obliko ladij.  | 
  
   Praktični primeri branja in razumevanja ladijskih načrtov ter iskanja podatkov za različne ladje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje poklicne odgovornosti, sposobnosti komuniciranja med ladjami, zaupanje v sebe in svoje znanje.  | 
  
   Vaje z modelčki ladij. Ostale vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za poklicno odgovornost, razvijanje zanimanja za ladje ter pomorski pripadnosti.  | 
  
   Opazovanje in identifikacija ladij s fotografij, prosojnic, videa. Med praktičnim poukom opazovanje in identifikacija ladij, ki so na morju.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje pripadnosti pomorskemu poklicu.  | 
  
   Ogled različnih vrst čolnov.  | 
 
2. letnik (4 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje strokovnosti pri rokovanju z ladijsko opremo. Razvijanje čuta za odgovornost in zanesljivost pri rokovanju z opremo. Razvijanje sposobnosti vodenja in nadziranja pri rokovanju z opremo. Razvijanje ekološke zavesti, sposobnosti komuniciranja ter inovativnosti pri najrazličnejših nesrečah s ciljem čim uspešnejše rešitve.  | 
  
   Ogled ladij in njihove opreme.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   Vaje:glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta do reda in discipline na morju.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje pazljivosti in previdnosti do ladijske konstrukcije pri večjih obremenitvah.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za ladijsko obliko in veličino.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za skrbnost in odgovornost za varno delovanje.  | 
  
3. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem pouku)
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za obliko in velikost ladij ter osvajanja natančnosti in zanesljivosti.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za natančnost ter občutka predstave rezultatov.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za natančnost.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za natančnost in zanesljivost.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za odgovornost in točnost.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta do natančnosti, strokovnosti, zanesljivosti ter skrbnosti zaradi varnosti ladje, tovora in ljudi.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za sposobnost komuniciranja in s tem večje zanesljivosti in varnosti.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za sposobnost komuniciranja brez jezikovnih zapletov.  | 
  
   isto  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje čuta za sposobnost komuniciranja ter pomembnosti natančnosti, točnosti in odgovornosti.  | 
  
   isto  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   isto  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   isto  | 
 
    4. letnik (3 ure/teden teoretičnega pouka, 1 ura/teden vaj pri praktičnem 
    pouku)
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Dijak  | 
  |||
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje odgovornosti, točnosti, doslednosti, prilagodljivosti, previdnosti, strpnosti, odgovornosti, komunikativnosti ter vodenja s ciljem varnega in pravilnega vodenja ladje.  | 
  
   Vaje.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   isto  | 
  
   Vsak dijak pripravi in predstavi seminarsko nalogo iz tematike nesreč na morju. Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje strokovnosti, odgovornosti, ustvarjalnosti, skrbnosti in ekološke zavesti pri manipulacijah s tovori. Razvijanje skrbi , strokovnosti in odgovornosti za potnike na ladji.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvijanje strokovnosti in natančnosti.  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Glej pod ladijsko stražarjenje.  | 
  
   Vaje: glej praktični pouk.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Predmet je sestavina poklicne mature, zato pisno preverjanje znanja predstavlja uvajanje dijaka v pisni preizkus znanja na maturi. Dijak lahko dokaže obvladanje segmenta snovi tudi z izdelavo in predstavitvijo seminarske naloge, kar učitelj tudi primerno oceni.
Splošno
Predmet pomorstvo se dopolnjuje in povezuje tudi z ostalimi strokovnoteoretičnimi predmeti:
Konkretno
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   1. letnik  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Zgodovina  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnika pomorske službe  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Navtika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Pomorska geografija  | 
  
   | 
 
| 
   2. letnik  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Ladijski stroji  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Navtika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Meteorologija in oceanografija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Varstvo pri delu in reševanje na morju  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnika pomorske službe  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Varstvo pri delu in reševanje na morju  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   3. letnik  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Navtika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Meteorologija in oceanografija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Navtika Varstvo pri delu in reševanje na morju Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   4. letnik  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   Navtika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Poznavanje blaga  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk Navtika Ladijski stroji  | 
  
   |