A. SPLOŠNI DEL
  1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
  1.1. Ime izobraževalnega programa: STROJNI TEHNIK (DV) - 2020
    Izobraževalni program  za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno  mešanem območju v Prekmurju.
  1.2.  Naziv strokovne izobrazbe: strojni tehnik/strojna tehnica 
2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
  Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja  izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom),  da:
  
    - pridobijo sposobnost uporabe       strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
 
    - obvladajo matematično       reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo       izdelati analitične in grafične prikaze,
 
    - obvladajo strokovno       terminologijo,
 
    - se usposobijo uporabljati       strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične       predpise in standarde,
 
    - obvladajo znanja tehniškega       dokumentiranja,
 
    - poznajo lastnosti in       uporabo gradiv s področja kovinsko predelovalne industrije,
 
    - pridobijo temeljna znanja       iz obdelave, preoblikovanja in spajanja kovin,
 
    - pridobijo temeljna znanja       iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike
 
    - obvladajo merilne in       kontrolne postopke ter uporabo merilnih in kontrolnih strojev, naprav,       orodij in pripomočkov,
 
    - osvojijo       strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za       kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
 
    - obvladajo poklicno       specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja
 
    - osvojijo sposobnosti       podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega       ravnanja v delovnem okolju,
 
    - upoštevajo in izvajajo       načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva       okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa       ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
 
    - poznajo pomen in cilje       razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem       okolju,
 
    - imajo znanja, da uspešno       organizirajo delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju       ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega       načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
 
    - obvladajo znanja za       učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske       tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja,       hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
 
    - obvladajo specifično       strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina,       angleščina ipd.),
 
    - obvladajo splošne       komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno       komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
 
    - obvladajo vodenje poslovno       podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog,       obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence,       zapisnik o poškodbi ipd.),
 
    - poznajo osnove finančnega       poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki urejajo       vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih       razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja itn,.
 
    - so naravnani v       vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni       razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
 
    - so sposobni sodelovanja v       skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati       konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
 
  
  Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
  
    - odgovoren, strpen, human in       sposoben življenja v demokratični družbi, 
 
    - usposobljen za skupinsko in       timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu, 
 
    - imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
 
    - iskal racionalne in       strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
 
    - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
    - usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah,
 
    - razširil splošno izobrazbo       in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni       razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi       ključnih kvalifikacij.
 
  
  Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem  jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
  
    - razvijajo sporazumevalno       možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
 
    - razvijajo vedenja o naravni       in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne       skupnosti ter njenega matičnega naroda,
 
    - si razvijajo zavest o       državni pripadnosti,
 
    - si razvijajo zavest o       narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
 
    - se vzgajajo za spoštovanje       in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med       pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
 
    - se seznanjajo s položajem       narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki       in ustanovami teh skupnosti.
 
  
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
Izobraževalni  program je ovrednoten z 253 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
  V izobraževalni program se  lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  
    - osnovnošolsko izobraževanje ali 
 
 
    - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
  
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA
  
    Oznaka predmeta/ 
      modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli   | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma  
      storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P2  | 
    Madžarščina I in II  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P3  | 
    Tuji jezik  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P4  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    P5  | 
    Umetnost   | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    P6  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P7  | 
    Geografija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P8  | 
    Sociologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P9  | 
    Psihologija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P10  | 
    Fizika  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P11  | 
    Kemija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    P12  | 
    Športna vzgoja  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M1  | 
    Tehniško komuniciranje  | 
       | 
    x  | 
       | 
       | 
  
  
    M2  | 
    Načrtovanje konstrukcij  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M3  | 
    Poslovanje in organizacija  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M4  | 
    Učinkovita raba energije  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M5  | 
    Lastnosti materialov, primarno oblikovanje in preoblikovanje  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M6  | 
    Delovanje krmilnih in električnih komponent  | 
       | 
       | 
       | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M7  | 
    Obdelava gradiv  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M8  | 
    Spajanje gradiv in  toplotna obdelava  | 
    x  | 
       | 
       | 
       | 
  
  
    M9  | 
    Prostorsko modeliranje in priprava dokumentacije  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M10  | 
    Računalniško podprte tehnologije  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M11  | 
    Orodja in naprave za množično proizvodnjo  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M12  | 
    Načrtovanje proizvodnih procesov v strojništvu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M13  | 
    Avtomatizacija in robotika  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M14  | 
    Energetski sistemi  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M15  | 
    Načrtovanje stavbnih instalacij  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
  
    M16  | 
    Proizvodnja in distribucija energije v strojništvu  | 
       | 
       | 
    x  | 
       | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
  6.1. Pogoji za napredovanje 
  V višji letnik lahko napredujejo  dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh  splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z  izvedbenim kurikulom šole in so opravili vse obveznosti drugih oblik  vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in  praktičnega usposabljanja z delom.
6.2. Pogoji za  dokončanje 
  ZZa dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  
    - splošnoizobraževalne       predmete,
 
    - obvezne strokovne module,
 
    - izbirne strokovne module,
 
    - odprti del kurikula.
 
  
  Poleg tega mora opraviti: 
  
    - druge oblike       vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti), 
 
    - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
    - poklicno maturo.
 
  
  Poklicna matura obsega:
    Obvezni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz       slovenščine ali madžarščine,
 
    - pisni in ustni izpit iz strojništva.
 
  
  Izbirni del:
  
    - pisni in ustni izpit iz tujega       jezika ali matematike,
 
    - izdelek oziroma storitev in       zagovor.
 
  
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
  -