Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 90. seji 31.3.2006
  
    OZNAKA  | 
    POKLICNE KOMPETENCE  | 
    NIVO OSVAJANJA KOMPETENCE  | 
  
  
    VSEBINSKI SKLOP: RISANJE  | 
       | 
  
  
    RIS1  | 
    Dijak riše enostavna geometrijska telesa na osnovi različnih realnih modelov.  | 
    osnovni nivo  | 
       | 
       | 
  
  
    RIS2  | 
    V risbi in modelu uporablja različne modelacijske tehnike.  | 
       | 
    rutinski nivo  | 
       | 
  
  
    RIS3  | 
    Študijsko riše kompleksne oblike po modelih.  | 
       | 
    rutinski nivo  | 
       | 
  
  
    RIS4  | 
    Na osnovi študija glave portretira.  | 
       | 
    rutinski nivo  | 
       | 
  
  
    RIS5  | 
    Riše figuro z upoštevanjem antropoloških značilnosti v odnosu do antropometrije.  | 
       | 
    rutinski nivo  | 
       | 
  
  
    IZBIRNO  | 
  
  
    GRAFIČNO OBLIKOVANJE  | 
       | 
  
  
    RIS6  | 
    Študijsko riše naravne oblike, tihožitja, interier in eksterier.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    RIS7  | 
    Riše strip in ilustracije.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    OBLIKOVANJE UPORABNIH PREDMETOV  | 
       | 
  
  
    RIS8  | 
    Riše na analitično-konstrukcijski način po opazovanju in domišljiji.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    RIS9  | 
    Riše figuro v odnosu do prostora.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    MODNO OBLIKOVANJE  | 
       | 
  
  
    RIS10  | 
    Študijsko riše draperije, teksture, različna oblačila in modne dodatke.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    RIS11  | 
    Študijsko riše človeške figure, oblečene figure in stilizira.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    RIS12  | 
    Študijsko riše človeške figure posamezno in v različnih razmerjih.  | 
       | 
       | 
    napredni nivo   | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Prenos vidnih informacij iz prostora na 2D ploskev 
      Dijak: 
      
          - spozna bistvene lastnosti slikovne ploskve;
 
          - spozna bistvene lastnosti prostora;
 
          - pozna koordinatni sistem, osnovan na prostorskem križu;
 
          - pozna določanje smeri linij (barvne letvice);
 
          - pozna pravokotne ploskovne oblike v prostoru (perspektivične deformacije, proporcioniranje z viziranjem);
 
          - zna risati enostava prizmatična telesa (kvader, kocka) v prostoru (viziranje količin in smeri)
 
          - razume povezavo med vizualnim in likovnim.
 
       
     | 
      
      Dijak: 
          - uporablja metodo viziranja količin in smeri pri risanju po opazovanju prostora in relacij v njem;
 
          - se uri v ostrini opazovanja in spoznava povezavo med perspektivičnimi skrajšavami (deformacijami) ter iluzijo 3D prostora. 
 
        | 
  
  
    Študij oglatih teles na osnovi njihovega tipičnega strukturalnega skeleta 
      Dijak: 
      
        - zna opazovati kvader, kocke, druge pravilne prizme in piramide (menjava pokončnih, ležečih in slonečih pozicij);
 
        - pozna risanje enostavnih predmetov z oblikovnimi značilnostmi kvadra, prizem;
 
        - pozna risanje enostavnih oglatih teles po spominu oziroma konstrukcijo enostavnih oglatih teles s pomočjo razumevanja bistvenih značilnosti teh oblik;
 
        - pozna kompozicijo več oglatih teles;
 
        - pozna sestavljanje (členjenje) oglatih form z dodajanjem in odvzemanjem segmentov (risanje s preseki ploskev in razvidno notranjo strukturo mej mase);
 
        - pozna domišljijsko sestavljanje oglatih teles;
 
        - pozna transformacijo oglatih geometrijskih teles v enostavne konkretne oblike z istimi ali podobnimi bistvenimi oblikovnimi značilnostmi.
 
        | 
      
      Dijak: 
      
        - riše oglata telesa in jih razume kot način obvladovanja prostora;
 
        - je zmožen uporabiti bistvene značilnosti oglatih 3D oblik;
 
        - te oblike kombinira oziroma jih uporabi pri konstrukciji novih bolj kompleksnih oblik;
 
        - razvija svoje kreativne potenciale;
 
        - krepi svoje prostorske predstave;
 
        - transformira geometrijska telesa v 3D objekte z istimi strukturalnimi skeleti;
 
        - razvija sposobnosti percepcije volumna in prostora;
 
        - aplicira prizmatične forme v novih oblikotvornih situacijah.
 
        | 
  
  
    Študij valjastih, stožčastih in rotacijskih form, temelječih na problemu krogov v prostoru 
    Dijak: 
    
      - pozna konstrukcijo elipse (kroga v prostoru) v vodoravni legi;
 
        zna opazovati pokončni valj; 
      - pozna ležeči in sloneči valj (konstrukcija elipse v pokončni in poševni legi);
 
      - pozna študij drugih rotacijskih form po opazovanju;
 
      - zna risati enostavne predmete z oblikovnimi značilnostmi valja in stožca;
 
      - zna domišljijsko sestavljati valjčne forme;
 
      - pozna kompozicijo rotacijskih predmetov;
 
      - pozna segmentiranje valja s preseki in utori;
 
      - pozna transformacijo valjev v konkretne predmete z isto ali podobno oblikovno strukturo.
 
      | 
      
      Dijak: 
      
        - konstruira elipse v vodoravni in drugih legah;
 
        - spoznava bistvene oblikovne značilnosti valja in drugih rotacijskih form;
 
        - razvija sposobnost opazovanja;
 
        - valjčne oblike transformira oziroma iz njih ustvarja nove;
 
        - ustvarja take oblike po domišljiji v različnih prostorskih kompozicijah;
 
        - razume pomen analitičnega pristopa k obliki telesnin;
 
        - uporabi rotacijske forme v novih oblikotvornih situacijah.
 
        | 
  
  
    Študij krogle 
    Dijak: 
    
      - pozna presek skozi središče;
 
      - pozna paralelne preseke;
 
      - pozna segmentacijo po zgornjih dveh metodah s spremembo pozicij posameznih segmentov;
 
      - pozna risanje objektov s telesno strukturo krogle;
 
      - pozna risanje modela jajca po podobnem postopku.
 
      | 
      
      Dijak: 
      
        - nariše kroglo tako, da razume njeno geometrično strukturo in jo kasneje uporabi pri risanju nekaterih organskih oblik (npr. očesu);
 
        - uporabi krogelno formo v novih oblikotvornih situacijah.
 
        | 
  
  
    Risanje naravnih oblik z oblikovno stukturo osnovnih geometrijskih teles in ploskev (primeri iz botanike in zoologije) 
    Dijak: 
    
      - razume risanje kot proces, ki je pomemben za razvoj sposobnosti percepcije in razumevanja oblik.
 
      | 
      
      Dijak: 
      
        - uporablja znanje risanja osnovnih teles na enostavnih organskih formah;
 
        - zna reducirati mnogovrstnost oblik na bistvene oblikovne značilnosti;
 
        | 
  
  
    Kompozicija oglatih, rotacijskih in krogelnih teles (predmetov) v prostoru 
    Dijak: 
    
      - zna upoštevati več prostorskih ključev (oddaljenost od spodnjega roba, stopnjevanja velikosti, deformacije, centralna perspektiva ipd.);
 
      - pozna kadriranje v formatu.
 
      | 
      
      Dijak: 
      
        - nadgrajuje osvojeno znanje v prostorsko zahtevnejših situacijah;
 
        - kombinirano uporabi več prostorskih ključev;
 
        - predmete ustrezno kadrira v format;
 
        - usposablja se v doslednosti in sistematičnosti izražanja prostorskih relacij.
 
        | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Modelacija osnovnih geometrijskih teles (kvader, valj, piramida, stožec, krogla) 
    Dijak: 
    
      - pozna vrste modelacij;
 
      - pozna pojme kot: nasebna senca, polsenca, senčni greben, refleks ipd.;
 
      - pozna kvaliteto in smer vpada svetlobe;
 
      - pozna konstrukcijo lege senčnega grebena glede na smer vpada svetlobe na telo ter lego odsebne sence;
 
      - pozna svetlostne ključe in ekrane;
 
      - pozna svetlostne kontraste;
 
      - pozna modelacijo ČB ali monokromatske in tonske risbe segmenta prostora z več geometrijskimi telesi (uporaba različnih risarskih tehnik: grafit, flomaster, pastel, oglje na papirjih različnih svetlostnih stopenj, npr.: srednje siva, črna).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - v praksi uporabi modelacijo osnovnih 3D geometrijskih oblik kot osnove za prepričljivo prikazovanje (poudarjanje) volumna;
 
      - uporabi vlogo kvalitete in smeri vpada svetlobe na predmete ter njun vpliv na njihov videz (obliko);
 
      - spoznava oblike nasebih senc glede na predmete, katerih del so;
 
      - jasno prezentira te oblike;
 
      - preizkuša risarske učinke modelacije v različnih risarskih tehnikah na podlagah različnih svetlostnih stopenj.
 
      | 
  
  
    Modelacija kompozicije enostavnih predmetov, katerih oblike temeljijo na osnovnih geometrijskih telesih 
      Dijak: 
          - zna nadgrajevati znanje predhodne teme ob uporabi različnih risarskih tehnik, vključno s tonsko študijo.
 
       
     | 
      
      Dijak: 
  
          - nadgrajuje spoznanje v prostorsko zahtevnejših kompozicijah;
 
          - spoznava likovne učinke modelacije v različnih risarskih tehnikah.
 
   
     | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Risanje lutke (manekena) človeške velikosti (uporaba različnih risarskih tehnik) 
    Dijak: 
    
      - pozna proporcioniranje;
 
      - pozna določanje osi segmentov (rok, nog idr.) in razporejanje mas okrog teh osi;
 
      - pozna členjenje mas s ploskvami opne (meje mase);
 
      - pozna določanje prostorskih relacij segmentov (upogibi, rotacije, upogibi in rotacije);
 
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna menjavanje poz (stoječa, sedeča, mirujoča, gibajoča itd.);
 
      - pozna konstrukcije poz lutke po spominu oziroma po razumevanju te, iz enostavnih 3D oblik sestavljene oblike.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - se postopno navaja risati bolj členjene oblike z bolj kompleksnimi prostorskimi relacijami med deli;
 
      - obvladuje celotno obliko z analizo in razumevanjem medsebojnih prostorskih relacij njenih delov;
 
      - ugotavlja oblikovne razlike ob spremembi zornih kotov in razdalj opazovanja;
 
      - krepi vizualni spomin;
 
      - uporablja nova risarska sredstva in njihove likovne učinke.
 
      | 
  
  
    2D stilizacije (predhodnih vaj risanja) lutke v različnih razgibanih pozah (kolaž) 
    Dijak: 
    
      - pozna poudarek na členjenosti ploskev in kontur;
 
      - pozna dinamičnost in statičnost drž.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - utrjuje svoje znanje o proporcih človeškega telesa;
 
      - se sooča z bogastvom oblikovnih variacij človeške figure;
 
      - razvija sposobnost invencije oblik;
 
      - razvija občutek za vizualno dinamičnost.
 
      | 
  
  
    Študij oblike glave po poenostavljenem (geometriziranem) modelu glave 
    Dijak: 
    
      - pozna nadzor oblike mase/volumna s konstrukcijsko risbo (vidnost mej mase, preseki, perspektivnična sredina forme);
 
      - razume nadzor oblike mase/volumna z mrežasto opno (vidnost mej mase, reliefnost površine);
 
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna modelacijo po dogovoru po predhodni konstrukcijski risbi;
 
      - pozna konstrukcijo glave po spominu, izhajajoč iz razumevanja bistvenih oblikovnih značilnosti;
 
      - pozna risanje predmetov v kontigviteti (neposredni navezavi) z obliko glave (npr. čelada, očala, maska, slušalke ipd.).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nadgrajuje veščino risanja z risanjem bolj kompleksnih oblik;
 
      - se zaveda pomena metode risanja po opazovanju in njenega kombiniranja z metodo risanja po spominu ali rekonstrukciji;
 
      - analizira sestavo oblike lobanje s tem, da jo reducira na oblikovno enostavnejše, toda jasno razvidne segmente;
 
      - razvija analitično mišljenje in sposobnosti miselne sinteze;
 
      - nariše predmete, ki so funkcijsko oblikovani za nošenje na glavi.
 
      | 
  
  
    Študij oblike roke (dlanski odsek) po poenostavljenem (geometriziranem) modelu roke 
    Dijak: 
    
      - pozna nadzor oblike mase/volumna s konstrukcijsko risbo (vidnost mej mase);
 
      - razume oblike mase/volumna s plastično rabo linij (mrežasta opna);
 
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna modelacijo po dogovoru po predhodni konstrukcijski risbi;
 
      - pozna konstrukcijo roke po spominu, izhajajoč iz razumevanja bistvenih oblikovnih značilnosti;
 
      - pozna risanje predmetov v kontigviteti (neposredni navezavi) z obliko roke (npr. kljuka, rokavica, posoda, orodje, ipd.).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nadgrajuje veščino risanja z obvladovanjem bolj kompleksnih oblik;
 
      - se zaveda pomena metode risanja po opazovanju in njenega kombiniranja z metodo risanja po spominu ali rekonstrukciji;
 
      - uporablja oblikovno (prostorsko) jasnost v izražanju; 
 
      - se zaveda smisla teh študij kot pogoja uspešnega risanja bolj kompleksnih form;
 
      - nariše predmete, ki so funkcijsko povezani z roko.
 
      | 
  
  
    Študij oblike stopala po poenostavljenem (geometriziranem) modelu stopala 
    Dijak: 
    
      - pozna nadzor oblike mase/volumna s konstrukcijsko risbo (vidnost mej mase, preseki);
 
      - razume oblike mase/volumna s plastično rabo linij (mrežasta opna);
 
      - pozna krokije stopala z različnih zornih kotov;
 
      - pozna modelacijo po dogovoru na predhodni konstrukcijski risbi;
 
      - pozna konstrukcijo stopala, izhajajoč iz razumevanja bistvenih oblikovnih značilnosti;
 
      - pozna risanje predmetov v kontigviteti (neposredni navezavi) z obliko stopala (npr. čevlji, druga obuvala, oblikovno različne vrste obuval). 
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - poleg konstrukcijske rabe črte uporablja tudi druge načine prikazovanja oblike mase/volumna;
 
      - te metode preizkuša tudi pri risanju drugih oblik;
 
      - riše predmete, ki so funkcijsko povezani s stopalom.
 
      | 
  
  
    Študij sklepov v človeškem telesu (in gibov, ki jih le-ti omogočajo) po poenostavljenih modelih 
      Dijak: 
          - pozna kolenski sklep;
 
          - pozna komolčni sklep;
 
          - pozna kolčni sklep.
 
 
     | 
      
      Dijak: 
    
          - se zaveda odvisnosti med obliko sklepa in njegovo gibalno funkcijo.
 
        | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Študij organskih oblik (lobanja) 
    Dijak: 
    
      - pozna študij oblike lobanje po poenostavljenem (geometriziranem) modelu (nadzor mase/oblike volumna);
 
      - pozna krokije poenostavljene oblike lobanje z različnih zornih kotov;
 
      - pozna študij lobanje po modelu.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - študij lobanje preizkusi na vaji na poti do uspešnega risanja portreta, kot tudi za upodobitev predmetov, ki so v neposredni zvezi.
 
      | 
  
  
    Študij organskih oblik (detajlov glave) po mavčnih odlitkih 
    Dijak: 
    
      - pozna študij očesa konstruktivno, izhajajoč iz krogelne oblike zrkla;
 
      - pozna študij nosa in ust;
 
      - pozna študij ušesa.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - študij detajlov glave preizkusi kot del prizadevanj za uspešno portretiranje.
 
      | 
  
  
    Študij glave po mavčnih odlitkih (renesansa, grška in rimska antika ipd.) 
    Dijak: 
    
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna študije posameznih odlitkov od konstrukcijske linije k modelaciji;
 
      - pozna uporabo različnih risarskih tehnik.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - sintetizira akumulirano risarsko veščino v kompleksni formi;
 
      - poglablja svoje znanje o modelaciji;
 
      - spoznava učinke svetlo/temnega na plastičnost forme;
 
      - kreativno načrtuje uporabo risarskih materialov.
 
      | 
  
  
    Študij glave in portretiranje po živem modelu (ob uporabi različnih risarskih tehnik) 
    Dijak: 
    
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna študije posameznih primerov;
 
      - pozna potenciranje individualnih značilnosti fiziognomije posameznika (in upoštevanje različnih starosti portretirancev);
 
      - pozna študij portreta (s pokrivalom in drugimi dodatki).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - sintetizira akumulirano risarsko veščino v kompleksni formi;
 
      - k taki formi zna pristopiti na kreativen način;
 
      - spoznava emocionalne učinke likovnih tehnik na gledalca.
 
      | 
  
  
    Študij emocij oziroma razpoloženj (uporaba digitalnega fotoaparata in drugega slikovnega gradiva) 
    Dijak: 
    
      - pozna študij obraznih mišic;
 
      - zna prikazati različna čustvena stanja na shematični obliki obraza;
 
      - zna prikazati različna čustvena stanja ob študiju portretov.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - v risbi predstavi nekaj emocij (veslje, žalost, jeza ipd.);
 
      - se zaveda pomena izražanja emocij v komunikaciji.
 
      | 
  
  
    Študij karakterjev ali značajskih potez obrazov (ob upoštevanju različnih starosti, spola ter fizionomskih značilnosti portretiranca; zbiranje slikovnega gradiva na to tematiko: risbe mojstrov risarjev, ustrezne ilustracije in fotografije) 
      Dijak: 
          - pozna poudarjanje fiziognomskih značilnosti;
 
          - pozna uporabo različnih grafičnih pristopov (uporaba različnih likovnih izraznih sredstev: ploskev, linija, modelacija, barva, stilizacija ipd.).
 
  | 
      
      Dijak: 
    
          - se uri v opazovanju in poudarjanju bistvenih fiziomskih lastnosti obrazov;
 
          - uporabi primerna likovna izrazna sredstva in tehnike, s katerimi te lastnosti potencira;
 
          - razvija smisel za karakterizacijo protagonista na likovni način;
 
          - načrtuje uporabo likovnih izraznih sredstev.
 
      | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Študij organskih oblik po mavčnih odlitkih (nadgrajevanje znanja z anatomijo in uporabo ustreznih risarskih tehnik) 
    Dijak: 
    
      - pozna študijo dlanskega odseka roke in stopala.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nadgrajuje risarsko znanje v smislu obvladovanja anatomskih značilnosti, likovnih izraznih sredstev (linij, ploskev itd.) ter risarskih tehnik.
 
      | 
  
  
    Študij organskih oblik (prsni koš, kolčne kosti) po poenostavljenih modelih 
    Dijak: 
    
      - pozna glavne oblikovne značilnosti stacionarnih mas človeškega telesa po poenostavnljenih modelih;
 
      - pozna prsni koš (bistvene oblike te mase/volumna);
 
      - pozna kolčne kosti (poenostavitve z jasno prostorsko strukturo).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - riše bistvene značilnostni stacionarnih mas v človeškem telesu;
 
      - se zaveda njihovega pomena za upodabljanje človeške figure.
 
      | 
  
  
    Študij lopatic in ramenskega sklepa (obroča) 
    Dijak: 
    
      - pozna pomembno študijo za prepričljivejši prikaz možnih gibov oziroma opravil rok.
 
      | 
       | 
  
  
    Študij skeleta človeškega telesa 
    Dijak: 
    
      - pozna proporcioniranje;
 
      - pozna poenostavljanje in odrejanje pomembnih točk risanja človeške figure;
 
      - pozna izvedbo nekaj različnih poz skeleta (stoječa, sedeča, ležeča) z različnimi prostorskimi relacijami delov;
 
      - pozna risanje poenostavljenega skeleta v različnih pozah po spominu oziroma rekonstrukciji oblik, ki ga sestavljajo.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nariše osnovno konstrukcijo človeškega telesa v različnih pozah po opazovanju;
 
      - hitro in učinkovito nariše osnovo konstrukcijo človeškega telesa v različnih pozah po spominu.
 
      | 
  
  
    Krokiji človeške figure po modelu (z upoštevanjem glavnih poenostavljenih oblik skeleta)  | 
      
    Dijak: 
    
      - preverja sposobnost uporabe osnovne konstrukcije človeškega telesa pri skiciranju.
 
      | 
  
  
    Krokiji človeške figure (oglje, kreda) v različnih pozah in različnih starosti (odrasli, otroci) 
    Dijak: 
    
      - zna upoštevati zakone tektonike človeškega telesa (nosilni in nošeni deli telesa, težišče, ravnovesje);
 
      - pozna prehode od večjih mas k manjšim, od nosilnih delov k nošenim;
 
      - zna upoštevati proporce;
 
      - spoznava zakone tektonike človeškega telesa;
 
      - spoznava soodvisnost nošenih delov od nosilnih v različnih pozah telesa.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nadgrajuje sposobnost opazovanja;
 
      - nadgrajuje sposobnost prostorskih predstav;
 
      - povezuje poze teles z njihovimi gibi oziroma opravili.
 
      | 
  
  
    Študij karakterjev in značajskih potez figure (razlike v starosti, debelosti, spolu ipd.) 
      Dijak: 
          - pozna študij gest in drž telesa;
 
          - pozna študij deformacij oblik v telesu;
 
          - pozna uporabo različnih grafičnih izraznih sredstev za ponazarjanje razpoloženj in značajskih potez figure;
 
          - pozna možnost uporabe različnih vrst stilizacij (z modelacijo, ploskovna, linijska, kombinirano);
 
          - zna načrtovati uporabo likovnih izraznih sredstev in tehnik.
 
  | 
      
      Dijak: 
    
          - riše figure, katerih drže in geste izražajo različna razpoloženjska stanja;
 
          - uporabi oblikovne deformacije v smislu izražanja razpoloženjskih stanj; 
 
          - razvija smisel za karakterizacijo protagonista na likovni način;
 
          - razpoloženjska stanja izraža tudi z uporabo ustreznih likovnih izraznih sredstev in z izborom risarskih tehnik;
 
          - načrtuje uporabo likovnih izraznih sredstev.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure posamezno in v različnih razmerjih  | 
  
  
    Študij človeške figure (akt) po antičnih mavčnih odlitkih (stoječe poze) od mas / volumna prek ploskev k linijam 
    Dijak: 
    
      - zna iskati oporne točke skeleta pri gradnji figure ter zagotavljanje ravnovesja stoječe poze (krokiji);
 
      - zna upoštevati tektonike telesa v posameznih pozah;
 
          pozna proporcioniranje; 
      - zna usmerjati pozornost na obliko muskulature na posameznih delih;
 
      - pozna prostorske oblike mišic kot zagozditev (npr. območja kolenskega sklepa, komolčnega sklepa);
 
      - pozna vlogo hrbtenice in linije alba pri bilateralni simetriji človeškega telesa;
 
      - pozna ravnovesje v legi kontraposta;
 
      - pozna študije različnih pogledov (frontalni, dorzalni, profilni).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - utrjuje obvladovanje prostorskih relacij in oblik segmentov mas v človeškem telesu;
 
      - utrjuje občutek za ravnovesje oblik človeškega telesa v risbi;
 
      - uporablja osnovna anatomska dejstva pomembna za učinkovit risarski prikaz;
 
      - išče zglede pri velikih mojstrih risbe;
 
      - kompleksne forme prostorsko in oblikovno poenostavi v prid jasnosti izraza;
 
      - zbira kvalitene risbe za risarsko mapo.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure po živem modelu 
    Dijak: 
    
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna večjo izbiro poz (sedeče, stoječe, ležeče);
 
      - pozna medsebojne možne relacije delov telesa (upogibi, rotacije, upogibi in rotacije);
 
      - pozna velikostna razmerja v telesu glede na pozo in mesto opazovalca;
 
      - pozna različne risarske pristope in uporabo različnih risarskih tehnik;
 
      - pozna razvoj individualnega sloga.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - pridobljeno znanje utrjuje s študijem živega modela;
 
      - razvija lastni risarski slog; 
 
      - načrtuje velikost formatov risbe, risarske tehnike in materiale;
 
      - nadgrajuje kvaliteto likovnega izražanja;
 
      - konstruktivno sodeluje pri vrednotenju risb.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure – inscenacija (v kontekstu z nekaterimi predmeti v prostoru)  | 
      
    Dijak: 
    
      - z risbo predstaviti, kaj figura dela;
 
      - ustvari prostorsko in sporočilno naravnane vizualne situcije.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure kot dela prostora (daljni velikostni plan, totalni velikostni plan) 
    Dijak: 
    
      - pozna načrtovanje uporabe likovnih izraznih sredstev (možnost uporabe različnih risarskih pristopov in njim primernih likovnih tehnik).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - predstavi figuro kot del ambienta prostora v različnih velikostnih planih;
 
      - učinkovito uporabi likovne možnosti, ki jih zagotavlja smiselna upora likovnih izraznih sredstev (likovni elementi, spremenljivke in kompozicijska načela.
 
      | 
  
  
    Primerjalni študij form vretenčarjev (po modelih in ustreznem slikovnem gradivu) 
    Dijak: 
    
      - pozna skice (krokije);
 
      - pozna poseben poudarek na bilateralni simetriji;
 
      - pozna posamezne 3D študije sesalcev, reptilov, ptic itd.;
 
      - pozna silizacije teh živalskih oblik.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - s pomočjo analogije oblik nariše tudi oblike ostalih vretenčarjev po izbiri, in sicer ob tem načrtuje risarski pristop.
 
      | 
  
  
    Študij figure v gibanju 
    Dijak: 
    
      - pozna izbor vizualno dinamičnih drž;
 
      - pozna risanje faz gibanja figure;
 
      - zna upoštevati prostorske usmeritve.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nariše faze nekega kontinuranega gibanja;
 
      - kontrolira obliko gibanja.
 
      | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Študij naravnih oblik (botanika) v različnih razvojnih stadijih 
    Dijak: 
    
      - pozna risanje oblik rastlin v fazah rasti (začetna faza, zrela oziroma eruptivna, končna oziroma odmirajoča).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - spoznava morfolološke značilnosti nekaterih naravnih oblik;
 
      - nariše različne oblike iste rastline glede na faze rasti;
 
      - razvija znanje iz morfolologije naravnih oblik.
 
      | 
  
  
    Vaje s ploskovnimi oblikami (valjčne, ravne, lomljene ploskve) v različnih legah v prostoru 
    Dijak: 
    
      - razume vaje po miselnih predstavah z nadzorovanjem (linije) perspektivične sredine ploskev;
 
      - razume kreiranje prostorskih učinkov in gibanja s ploskvami v prostoru;
 
      - razume podobne vaje s polnimi in votlimi telesi v prostoru;
 
      - razume vaje z dinamičnimi barvnimi kombinacijami;
 
      - razume vaje z različnimi teksturami in rastri v ploskvah.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - oblikuje prostor z različnimi oblikami ploskev v prostoru ter njihovimi medsebojnimi legami;
 
      - eksperimentira z globino prostora; 
 
      - eksperimentira z usmerjenostjo teles in njihovim dinamičnimi učinki;
 
      - razvija sposobnosti invencije oblik in prostora;
 
      - se navaja na medsebojno interakcijo likovnih izraznih sredstev;
 
      - dinamične učinke posreduje tudi z barvnimi stopnjevanji in kontrasti ipd.
 
      | 
  
  
    Risanje eksteriera, urbane soseske, skiciranje na terenu 
    Dijak: 
    
      - pozna manjši in večji prostorski izsek;
 
      - pozna centralno projekcijo kot glavni prostorski ključ;
 
      - pozna prehod od enostavnejših situacij k bolj kompleksnim (nagibi terena, zasuki, nagibi in zasuki);
 
      - pozna smiselno uporabo drugih prostorskih ključev;
 
      - na podoben način razume tudi domišljijsko konstruiranje prostora.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - kadrira motiv z večjo ali manjšo globino prostora;
 
      - uporabi več prostorskih ključev;
 
      - predstavi prostor urbane soseske;
 
      - znanje uporabi tudi pri domišljijski urbani krajini;
 
      - sintetično mišljenje uporabi pri sestavi kompleksne prostorske situacije.
 
      | 
  
  
    Kadriranje in komponiranje tihožitja v interieru (ali drugega motiva z izjemo človeške figure) 
    Dijak: 
    
      - pozna velikosti planov;
 
      - pozna število planov;
 
      - pozna globinska vodila;
 
      - pozna prostorske ključe in kontra ključe;
 
      - pozna načrtovanje uporabe likovnih izraznih sredstev ter likovnih tehnik.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - uporabi različne velikostne plane;
 
      - kreativno aranžira in komponira tihožitje;
 
      - preizkuša vizualne, likovne učinke prostorskih ključev in kontraključev;
 
      - načrtuje uporabo likovnih izraznih sredstev;
 
      - razvija občutek za lastno likovno govorico;
 
      - razvija občutek za kompozicijo;
 
      - razvija občutek za estetiko.
 
      | 
  
  
    Poglobljen študij svetlo/temnega na motivu tihožitja v interieru 
    Dijak: 
    
      - pozna študij konkretne svetlostne situacije;
 
      - pozna odsebne in nasebne sence kot prostorski ključ (smer, kvaliteta svetlobe);
 
      - pozna izbor svetlostnega ključa kompozicije na nivoju celote;
 
      - pozna študij svetlostnih efektov na objektih z odbojno površino.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - raziskuje različne svetlostne situacije za različne možne likovne učinke;
 
      - razmišlja o učinkih svetlostnih ključev na nivoju celote (kakor tudi na nivoju delov podobe) in jih izbira namensko;
 
      - upodablja svetleče površine;
 
      - kreativno načrtuje risarske tehnike in tudi tonsko risbo;
 
      - zna najti povezavo med izborom likovnih izraznih sredstev in emocionalnimi učinki na gledalca.
 
      | 
  
  
    Domišljijska kompozicija na temo tihožitja v interieru (ali drugega motiva z izjemo človeške figure) 
      Dijak: 
          - pozna ploskovno in abstrahirano (z opuščanjem detajlov);
 
          - pozna uporabo različnih tehnik (npr. kolaž, plakatna tempera ipd.);
 
          - pozna svetlostne in barvne kontraste
 
          - pozna teksture in rastre.
 
        | 
      
      Dijak: 
    
          - preizkuša vizualne učinke različnih likovnih tehnik ter materialov kakor tudi likovnih izraznih sredstev zlasti ploskovnih oblik in barve ter posredno prostora;
 
          - producira zanimive vizualne učinke s pomočjo svetlostnih in barvnih kontrastov;
 
          - presoja o ustreznosti uporabe risarskih in slikarskih tehnik;
 
          - razvija svoje kreativne potenciale.
 
      | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Strip 
    Dijak: 
    
      - zna dramatizirati pripovedi skozi uporabo rakurzov, velikosti planov, protagonistov (karakternih likov), izbora grafičnih izraznih sredstev (npr. svetlo/temni kontrasti, rastri, teksture ipd.).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - učinkovito uporabi vizualne učinke velikosti planov in rakurzov;
 
      - učinkovito uporablja tudi likovna izrazna sredstva (linije, svetlo/temno, teksture, ipd.);
 
      - razvija lastno likovno govorico in angažiranost.
 
      | 
  
  
    Ilustracija 
      Dijak: 
          - pozna vrste ilustracij glede na namembnost;
 
          - pozna stilske pristope (stilizacija z modelacijo, ploskovna, linijska, kombinirana);
 
          - pozna ilustracijske sloge (po avtorjih, po obdobjih).
 
  | 
      
      Dijak: 
    
          - prilagodi likovno izvedbo ilustracije njenemu namenu;
 
          - spoznava oblikovno – stilsko raznolikost ilustracij;
 
          - spoznava izrazne možnosti likovnih tehnik;
 
          - načrtuje uporabo likovnih izraznih sredstev.
 
      | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Risanje enostavnih industrijskih izdelkov na konstrukcijski način 
        Dijak: 
        
          - pozna preseke, meje mase oziroma osnovno obliko volumna, prostorske in velikostne relacije segmentov v celoti
 
          - zna narisati različne industrijske izdelke na konstrukcijski način.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - razvija sposobnosti za konstrukcijski nadzor mej oblik in s tem prostora;
 
          - risbe izvaja na različnih nivojih velikosti;
 
          - riše risbe v različnih risarskih tehnikah.
 
        | 
  
  
    Poenostavitev oblikovno bolj kompleksnega industrijskega izdelka (izhajajoč iz modela) 
        Dijak: 
        
          - pozna poudarek na oblikovni jasnosti, redukcija detajlov.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - poenostavi komplicirane 3D oblike (izdelke) na bistvene oblikovne značilnosti;
 
          - razvija sposobnost za redukcijo form. 
 
        | 
  
  
    Poenostavljanje form iz narave (botanika, zoologija, kristali), katerih oblikovno dejstvo je simetrija in nekatere vrste ritmov 
    Dijak: 
    
      - pozna oblike s translacijsko, rotacijsko ali bilateralno in karistalinično simetrijo ter kombinacije navedenih;
 
      - pozna oblike s ponavljajočimi in gradacijskimi ritmi;
 
      - zna spreminjati velikosti (povečave, pomanjšave);
 
      - razume oblikovne značilnosti simetričnih oblik;
 
      - razume vlogo ritma.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - riše tudi po rekonstrukciji bistvenih lastnosti posameznih naravnih oblik;
 
      - analizira strukturo naravnih form;
 
      - strukturo naravnih form uporabi v konkretnih oblikotvornih situacijah;
 
      - realizira forme z kompleksno oblikovno / prostorsko situacijo;
 
      - poleg risanja po modelih zbira tudi slikovno gradivo z naravnimi oblikami.
 
      | 
  
  
    Risanje predmetov iz različnih materialov (kovina, kamen , les, steklo ipd.) ob uporabi različnih risarski tehnik 
    Dijak: 
    
      - pozna imitacijo snovnosti (npr. kamen, kovina, les, steklo);
 
      - pozna ponarejene ali simulirane teksture.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - upodablja različne snovnosti materialov;
 
      - spoznava veščine risarskih tehnik pri ponazarjanju snovnosti materialov;
 
      - razvija občutek za snovnost materialov;
 
      - aplicira simulirane teksture na predmetih.
 
      | 
  
  
    Domišljijsko konstruiranje 3D oblik 
    Dijak: 
    
      - pozna sestavo, členjenje oblik, množenje segmentov, rast, premike, odklone, zasuke, simetrije ipd. kot principe gradnje novih oblik;
 
      - pozna modelacijo tako nastale oblike;
 
      - pozna uporabo različnih tekstur kot indikatorjev možnih materialov na novih formah.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - se sooča za načini ustvarjanja novih 3D oblik;
 
      - krepi prostorske predstave;
 
      - razvija sposobnost postorskih predstav;
 
      - razvija kreativne potenciale;
 
      - se navaja dosledno predstaviti take oblike z modelacijo;
 
      - upodobi snovnost materialov (npr. les, kamen, steklo, plastične mase ipd.).
 
      | 
  
  
    Metamorfoze oblike 
    Dijak: 
    
      - iz izhodiščne oblike zna izvesti več njenih metamorfoz glede na učinke vizualnih kontrastov (npr. oglato/okroglo, členjeno/homogeno, teksturirano/neteksturirano, prosojno/neprosojno, barvno / črnobelo);
 
      - nalogo zna izvesti tudi z modelacijo (barvno modelacijo).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - uporabi likovne kontraste kot vodilo pri nastajanju novih form;
 
      - razvija sposobnosti invencije oblik in prostora;
 
      - se navaja na medsebojno interakcijo likovnih izraznih sredstev;
 
      - take forme predstavi s teksturami; 
 
      - jih predstavi z modelacijo ali barvno modelacijo;
 
      - razvija sposobnosti invencije likovnih form;
 
      - preizkuša različne risarske tehnike in tudi barvno modelacijo (v temperi ali akvarelu).
 
      | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Risanje prostora (interier, eksterier) 
    Dijak: 
    
      - pozna manjše in večje prostorske izseke s kadriranjem, kontrolo globine prostora;
 
      - pozna centralno projekcijo kot glavni prostorski ključ in smiselno uporabo drugih prostorskih ključev;
 
      - zna prehajati od enostavnejših situacij k bolj kompleksnim (nagibi terena, zasuki, nagibi in zasuki);
 
      - pozna risanje posameznih konkretnih primerov interiera in eksteriera;
 
      - pozna konstrukcijo prostora po domišljiji;
 
      - zna načrtovati izbor likovnih izraznih sredstev in tehnik.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - kadrirati motiv z večjo ali manjšo globino prostora;
 
      - uporabi več prostorskih ključev;
 
      - predstavi prostor urbane soseske;
 
      - nariše bolj ali manj zahteven (členjen) prostor interiera;
 
      - prepričljivo prikaže konkretne intriere (prostore z različnimi namembnostmi);
 
      - upodobi domišljijski interier in eksterier;
 
      - uporabi sintetično mišljenje pri sestavi kompleksne prostorske situacije;
 
      - razvija občutek za kompozicijo;
 
      - razvija občutek za estetiko.
 
      | 
  
  
    Risanje interiera in eksteriera z oblikovanim izdelkom (po predstavah) 
    Dijak: 
    
      - pozna risarsko načrtovanje prostora z objektom (osnutki, skice), poizkus inscenacije po zamisli;
 
      - pozna kadriranje izdelka v prostoru (določanje velikosti plana);
 
      - pozna odnos objekt / prostor (uporaba in kontrola vizualnih kontrastov, ustvarjanje vizualnega interesa, tudi z morebitno rabo barve).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - uporabi ustrezna likovna izrazna sredstva za ustvarjanje vizualnega interesa;
 
      - uporabi ustrezna likovna izrazna sredstva pri poudarjanju namena;
 
      - risarske izkušnje uporabi v sporočilno naravnanih situacijah;
 
      - razvija smisel za kompozicijo;
 
      - zna najti povezavo med izborom likovnih izraznih sredstev in emocionalnimi učinki na gledalca.
 
      | 
  
  
    Risanje človeške figure v aktivnem odnosu do oblikovanega predmeta (izbirati med različnimi predmeti, ki so funkcijsko povezani s človekom in so predmet industrijskega ali unikatnega oblikovanja) 
    Dijak: 
    
      - pozna risanje roke / predmeta; glave / predmeta; drže telesa / predmeta.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - riše situacije cele figure ali dela figure v odnosu do predstavitvenega predmeta;
 
      - naštudira in riše tudi geste rok ter drže telesa;
 
      - prikaže aktiven odnos predmet / človek s poudarkom na funkcijskosti izdelka.
 
      | 
  
  
    Risanje človeške figure v aktivnem odnosu do prostora, v katerem se nahaja 
        Dijak: 
        
          - pozna risanje človeka v navezavi z opravili v danih konkretnih interierih (odnosi velikosti predmetov v prostoru z gibi in velikostjo človeškega telesa).
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - uporabi študije gibov telesa v danih prostorskih situacijah;
 
          - razume relacjo velikosti objektov in njihovih funkcij v odnosu do velikosti človeškega telesa.
 
        | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Risanje lutke (manekena) človeške velikosti (uporaba različnih risarskih tehnik) 
    Dijak: 
    
      - pozna proporcioniranje;
 
      - pozna določanje osi segmentov (rok, nog idr.) in razporejanje mas okrog teh osi;
 
      - pozna členjenje mas s ploskvami opne (meje mase);
 
      - pozna določanje prostorskih relacij segmentov (upogibi, rotacije, upogibi in rotacije);
 
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna menjavanje poz (stoječa, sedeča, mirujoča, gibajoča itd.);
 
      - pozna konstrukcije poz lutke po spominu oziroma po razumevanju te, iz enostavnih 3D oblik sestavljene oblike.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - se postopno navaja risati bolj členjene oblike z bolj kompleksnimi prostorskimi relacijami med deli;
 
      - obvladuje celotno obliko z analizo in razumevanjem medsebojnih prostorskih relacij njenih delov;
 
      - ugotavlja oblikovne razlike ob spremembi zornih kotov in razdalj opazovanja;
 
      - krepi vizualni spomin;
 
      - uporablja nova risarska sredstva in njihove likovne učinke.
 
      | 
  
  
    Risanje draperije, postavljene preko različnih enostavnih geometrijskih teles 
    Dijak: 
    
      - pozna enobarvno draperijo;
 
      - pozna draperijo z linijami;
 
      - pozna draperijo z vzorci;
 
      - zna uporabljati različne risarske in slikarske tehnike (npr. plakatna tempera, akvarel).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - upodobi prostorske efekte na draperiji z deformacijami linijskega ter ploskovnega vzorca;
 
      - razvija občutek za teksture;
 
      - se navaja na medsebojno interakcijo likovnih izraznih sredstev;
 
      - se seznanja z osnovnimi značilnostmi nekaterih slikarskih tehnik (npr. pastel, akvarel, plakatna tempera ipd.);
 
      - razmišlja o likovnih efektih uporabe posameznih risarskih in slikarskih tehnik.
 
      | 
  
  
    Risanje gub na oblačilih (oblečena lutka, maneken) glede na poze in telesne gibe 
    Dijak: 
    
      - pozna študije in krokije, menjavo velikosti in vrste risalnih listov, uporabo različnih risarskih tehnik.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - riše oblečene figure prepričljivo in kreativno, kar je osnova za učinkovito risanje modnih skic in modne ilustracije.
 
      | 
  
  
    Risanje tekstur materialov ob uporabi različnih risarskih in slikarskih tehnik 
    Dijak: 
    
      - pozna imitacije snovnosti (npr. usnje, volna, svila ipd.);
 
      - pozna risanje simuliranih tekstur;
 
      - pozna risanje značilnosti gubanja draperij glede na snovnost tkanine.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - upodobiti različne snovnosti materialov;
 
      - ustvarja simulirane teksture;
 
      - razmišlja o vzročnosti med snovnostjo tkanine in njenim gubanjem in zna to upodobiti;
 
      - spoznava veščine risarskih in slikarskih tehnik pri ponazarjanju snovnosti materialov;
 
      - presoja o ustreznosti uporabe risarskih in slikarskih tehnik;
 
      - razvija kreativne potenciale.
 
      | 
  
  
    Barvne študije v podporo modni ilustraciji (npr. asociacijsko na letne čase ipd.) 
    Dijak: 
    
      - pozna barvne sestave glede na ciljne učinke (npr. študij posameznih barvnih družin, barvna svetlost, barvna intenzivnost, študij barvnih kontrastov ipd.).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - uporabi barve barvnih sestavov za namene modnih ilustracij;
 
      - razvija občutek za barvne odtenke in kombinacije;
 
      - razvija sposobnosti asociacijskega mišljenja;
 
      - razvija sposobnosti konkretizacije svojih zamisli.
 
      | 
  
  
    Risanje predmetov, modnih dodatkov: različna pokrivala, očala, uhani, pasovi, torbice, čevlji ipd., upoštevajoč jasnost izražanja oblik kot tudi risanja tekstur (manjše predmete rišejo v povečavi) 
        Dijak: 
        
          - zna nekatere predmete po izbiri upodobiti v barvni modelaciji.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - nariše mnoge predmete, ki so lahko modni dodatki.
 
        | 
  
  
    Študij naravnih oblik (botanika) 
        Dijak: 
        
          - poznava morfolološke značilnosti nekaterih naravnih oblik;
 
          - pozna morfološke raznolikosti in podobnosti.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - nariše različne oblike iste rastline glede na faze rasti.
 
        | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Študij oblečene figure (lutka) z upoštevanjem snovnosti in barv oblačil 
    Dijak: 
    
      - pozna vrste gub glede na snovnost oblačila, tkanine;
 
      - pozna oblike gub glede na telesne gibe;
 
      - pozna modne dodatke (pokrivala ipd.).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - nadgrajuje znanje risanja predhodnih letnikov;
 
      - spoznava izrazne možnosti tekstur;
 
      - zna upodobiti gube oblačil glede na gibe v telesu in prikazati snovnost materialov;
 
      - načrtuje uporabo likovnih izraznih sredstev in tehnik.
 
      | 
  
  
    Dve in več figur v medsebojni prostorski relaciji (po izkušnji predhodne vaje)  | 
      
    Dijak: 
    
      - upodobi človeko figuro v kontekstu z drugo figuro v istem prostoru.
 
      | 
  
  
    Stilizacija človeške figure (ob uporabi različnih risarskih in slikarskih tehnik, materialov ter barvnih sestavov) 
        Dijak: 
        
          -             pozna stilizacijo z modelacijo;
 
          -             pozna ploskovno stilizacijo;
 
          -             pozna linijsko stilizacijo in kombinirano.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - spoznava vrste stilizacij in njihove vizualne učinke;
 
          - razvija svoje kreativne sposobnosti; 
 
          - razvija individualni risarski slog;
 
          - načrtuje uporabo risarskih in slikarskih izraznih sredstev;
 
          - načrtuje uporabo risarskih in slikarskih tehnik;
 
          - razvija sposobnosti za invencijo oblik;
 
          - uporabi digitalna orodja v procesu dela.
 
        | 
  
  
    Stilizacija glave, pričeske, modnih dodatkov (ob uporabi različnih risarskih in slikarskih tehnik, materialov ter barvnih sestavov) 
        Dijak: 
        
          - pozna stilizacijo z modelacijo;
 
          - pozna ploskovno, linijsko in kombinirano stilizacijo.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - načrtuje in uporablja risarska in slikarska izrazna sredstva za doseganje želenih vizualnih efektov.
 
        | 
  
  
    INFORMATIVNI CILJI  | 
    FORMATIVNI CILJI  | 
  
  
    Študij človeške figure (akta) po antičnih mavčnih odlitkih (stoječe poze) od mas/volumna prek ploskev k linijam 
    Dijak: 
    
      - zna iskati oporne točke skeleta pri gradnji figure ter zagotavljati ravnovesje stoječe poze (krokiji);
 
      - zna upoštevati tektonike telesa v posameznih pozah;
 
          pozna proporcioniranje; 
      - zna usmerjati pozornost na obliko muskulature na posameznih delih;
 
      - pozna prostorske oblike mišic kot zagozditev (npr. območja kolenskega sklepa, komolčnega sklepa);
 
      - pozna vlogo hrbtenice in linije alba pri bilateralni simetriji človeškega telesa;
 
      - pozna ravnovesje v legi kontraposta;
 
      - pozna študije različnih pogledov (frontalni, dorzalni, profilni).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - utrjuje obvladovanje prostorskih relacij in oblik segmentov mas v človeškem telesu;
 
      - utrjuje občutek za ravnovesje oblik človeškega telesa v risbi;
 
      - uporablja osnovna anatomska dejstva, pomembna za učinkovito risarsko predstavitev;
 
      - išče zglede pri velikih mojstrih risbe;
 
          kompleksne forme prostorsko in oblikovno poenostavi v prid jasnosti izraza; 
      - zbira kvalitene risbe za risarsko mapo.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure po živem modelu 
    Dijak: 
    
      - pozna krokije z različnih zornih kotov;
 
      - pozna večjo izbiro poz (sedeče, stoječe, ležeče);
 
      - pozna medsebojne možne relacije delov telesa (upogibi, rotacije, upogibi in rotacije);
 
      - pozna velikostna razmerja v telesu glede na pozo in mesto opazovalca;
 
      - pozna različne risarske pristope in uporabo različnih risarskih tehnik;
 
      - pozna razvoj individualnega sloga.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - pridobljeno znanje utrjuje s študijem živega modela;
 
      - razvija lastni risarski slog; 
 
      - načrtuje velikost formatov risbe, risarske tehnike in materiale;
 
      - nadgrajuje kvaliteto likovnega izražanja;
 
      - konstruktivno sodeluje pri vrednotenju risb.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure – inscenacija (v kontekstu z nekaterimi predmeti oziroma v situacijah) 
    Dijak: 
    
      - pozna odnos figura – objekt - ambient.
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - z risbo predstavi, kaj figura dela;
 
      - ustvarja prostorske in sporočilno naravnane situacije.
 
      | 
  
  
    Študij človeške figure kot dela prostora (daljni velikostni plan, totalni velikostni plan) 
    Dijak: 
    
      - zna načrtovati uporabe likovnih izraznih sredstev (možnost uporabe različnih risarskih pristopov in njim primernih likovnih tehnik).
 
      | 
      
    Dijak: 
    
      - predstavi figuro kot del prostora v različnih velikostnih planih;
 
      - se zaveda izraznih možnosti velikostnih planov;
 
      - učinkovito uporabi likovne možnosti, ki jih zagotavlja smiselna upora likovnih izraznih sredstev (likovni elementi, spremenljivke in kompozicijska načela).
 
      | 
  
  
    Primerjalni študij form vretenčarjev (po modelih in ustreznem slikovnem gradivu) 
        Dijak: 
        
          - pozna skice (krokije);
 
          - daje poseben poudarek na bilateralni simetriji;
 
          - pozna posamezne 3D študije sesalcev, reptilov, ptic itd.;
 
          - pozna silizacije teh živalskih oblik.
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - s pomočjo analogije oblik nariše tudi oblike ostalih vretenčarjev po izbiri in sicer ob tem načrtuje risarski pristop.
 
        | 
  
  
    Študij človeške figure po živem modelu, oblečene v različne obleke po namembnosti, kroju in materialu ter z različnimi modnimi dodatki 
        Dijak: 
        
          - pozna uporabo različnih risarskih in slikarskih tehnik in materialov za učinkovito podajanje tekstur ter modelacije;
 
          - pozna načrtovanje uporabe likovnih izraznih sredstev (možnost uporabe različnih risarskih in slikarskih pristopov in njim primernih likovnih tehnik);
 
          - pozna načrtovanje izbora risarske podlage (svetlosti in barve papirja).
 
        | 
      
        Dijak: 
        
          - sintetizira svoje risarske izkušnje v kvalitetenih likovnih izdelkih (risbah);
 
          - načrtuje izbor likovnih izraznih sredstev, tehnik in materialov.
 
        |