PREDMETNIK: TEHNIK OBLIKOVANJA / SSI
PREDMETI  | 
      SKUPNO št.  | 
    
A - Splošno-izobraževalni predmeti  | 
    |
Slovenščina  | 
      476  | 
    
Tuji jezik  | 
      408  | 
    
Matematika  | 
      374  | 
    
Zgodovina  | 
      68  | 
    
Geografija  | 
      68  | 
    
Sociologija  | 
      68  | 
    
Fizika  | 
      68  | 
    
Kemija  | 
      68  | 
    
Biologija  | 
      68  | 
    
Športna vzgoja  | 
      340  | 
    
Skupaj A  | 
      2006  | 
    
B – Strokovni vsebinski sklopi*  | 
    |
Obvezni vsebinski sklopi  | 
    |
Umetnostna zgodovina  | 
      204  | 
    
Risanje  | 
      442  | 
    
Podjetništvo in trženje  | 
      68  | 
    
Izbirni vsebinski sklopi za grafično oblikovanje**  | 
    |
Likovna teorija  | 
      272  | 
    
Grafično oblikovanje  | 
      1021  | 
    
Izbirni vsebinski sklopi za oblikovanje uporabnih predmetov**  | 
    |
Predstavitvene tehnike  | 
      272  | 
    
Oblikovanje uporabnih predmetov  | 
      1021  | 
    
Izbirni vsebinski sklopi za modno oblikovanje**  | 
    |
Konstrukcija in modeliranje  | 
      272  | 
    
Modno oblikovanje  | 
      1021  | 
    
Skupaj B***  | 
      2006  | 
    
| C – Praktično izobraževanje v delovnem procesu **** | |
Praktično izobraževanje v delovnem procesu  | 
      152  | 
    
D – Interesne dejavnosti  | 
    |
Interesne dejavnosti  | 
      352  | 
    
E – Odprti kurikulum*****  | 
      
  | 
    
Na ravni šole  | 
      476  | 
    
  | 
    |
Skupno število ur pouka (A+B+E)  | 
      4488  | 
    
Skupno število ur izobraževanja (A+B+C+D+E)  | 
      4992  | 
    
  | 
    |
Število tednov pouka v šoli  | 
      135  | 
    
Število tednov praktičnega izobraževanja v delovnem procesu  | 
      4  | 
    
Število tednov interesnih dejavnosti  | 
      11  | 
    
Skupno število tednov izobraževanja  | 
      150  | 
    
Pojasnila k predmetniku:
    * Psihologija je integrirana v vsebinske sklope: risanje, likovna teorija, oblikovanje uporabnih predmetov in modno oblikovanje. Informatika je integrirana v vsebinske sklope: likovna teorija, predstavitvene tehnike ter konstrukcija in modeliranje.   
    ** Dijak izbere vsebinske sklope za eno od področij: grafično oblikovanje, oblikovanje uporabnih predmetov ali modno oblikovanje. 
    *** Od tega je 408 ur praktičnega pouka. 
    **** Šola pripravi program praktičnega izobraževanja v delovnem procesu.
    *****Od tega šola nameni najmanj 68 ur družboslovju.
    Največje tedensko število ur pouka je 33.
VSEBINSKI SKLOPI
V tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
OZNAKA  | 
      VSEBINSKI SKLOPI IN POKLICNE KOMPETENCE  | 
      NIVO OSVAJANJA KOMPETENCE  | 
    ||
UMETNOSTNA ZGODOVINA  | 
      
  | 
    |||
UZG1  | 
      Vrednoti tradicionalne likovne zvrsti in sodobne umetniške prakse.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
UZG2  | 
      Predstavi vsebino in obliko likovnega dela.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
UZG3  | 
      Kritično primerja in umešča likovno – oblikovalska dela.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
UZG4  | 
      Načrtuje prezentacijo oblikovalske rešitve.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
UZG5  | 
      Elemente varovanja kulturne dediščine upošteva pri svojem delu.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
UZG6  | 
      Pozna umetnostno zgodovinski razvoj.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
UZG7  | 
      Vrednoti in interpretira moderno umetnost in oblikovanje.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
RISANJE  | 
      
  | 
    |||
RIS1  | 
      Riše enostavna geometrijska telesa na osnovi različnih realnih modelov.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
RIS2  | 
      V risbi in modelu uporablja različne modelacijske tehnike.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
RIS3  | 
      Študijsko riše kompleksne oblike po modelih.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
RIS4  | 
      Na osnovi študija glave portretira.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
RIS5  | 
      Riše figuro z upoštevanjem antropoloških značilnosti v odnosu do antropometrije.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
IZBIRNO  | 
    ||||
GRAFIČNO OBLIKOVANJE  | 
      
  | 
    |||
RIS6  | 
      Študijsko riše naravne oblike, tihožitja, interier in exterier.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
RIS7  | 
      Riše strip in ilustracije.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
OBLIKOVANJE UPORABNIH PREDMETOV  | 
      
  | 
    |||
RIS8  | 
      Riše na analitično konstrukcijski način po opazovanju in domišljiji.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
RIS9  | 
      Riše figuro v odnosu do prostora.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
MODNO OBLIKOVANJE  | 
      
  | 
    |||
RIS10  | 
      Študijsko riše draperije, teksture, različna oblačila in modne dodatke.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
RIS11  | 
      Študijsko riše človeške figure, oblečene figure in stilizira.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
RIS12  | 
      Študijsko riše človeške figure posamezno in v različnih razmerjih.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
PODJETNIŠVO IN TRŽENJE  | 
      
  | 
    |||
POT1  | 
      Pri svojem delu upošteva pravila gospodarnega ravnanja.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
POT2  | 
      Razvija podjetne lastnosti, spretnosti in vedenja.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
POT3  | 
      Svetuje in sodeluje pri pospeševanju prodaje.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
LIKOVNA TEORIJA  | 
      
  | 
    |||
LIT1  | 
      Razvija temeljna znanja v razumevanju osnov likovnega jezika.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
LIT2  | 
      Uporablja orodja in programe informacijsko komunikacijskih tehnologij.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
LIT3  | 
      Vrednoti in aplicira temeljna znanja iz področja procesiranja vidnih zaznav.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
LIT4  | 
      Razvija osnovne spretnosti in sisteme vrednot opazovanja in načrtovanja oblik.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
LIT5  | 
      Uporablja in razvija enostavne oblikotvorne procese preoblikovanja.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
LIT6  | 
      Oblikuje in vrednoti sporočila na temelju osnovnih likovnih teoretičnih znanj.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
LIT7  | 
      Načrtuje vizualno sporočilo na osnovi temeljnih načel organiziranja vizualnih smiselnih celot.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
GRAFIČNO OBLIKOVANJE  | 
      
  | 
    |||
GOB1  | 
      Načrtuje metodološke in izvedbene komponente oblikovanja.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
GOB2  | 
      Oblikuje vizualna sporočila za različne medije.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
GOB3  | 
      Uporablja in določa različno programsko opremo pri oblikovanju – načrtovanju in realizaciji za različne medije oziroma produkcijo.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
GOB4  | 
      Prakticira temeljne zakonitosti v oblikovanju in pripravi slikovnega gradiva.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
GOB5  | 
      Načrtuje in oblikuje funkcijske in estetske vidike izdelka.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
GOB6  | 
      Načrtuje sistem označevanja in aplikacij ter pripravi tehnično dokumentacijo.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
GOB7  | 
      Oblikuje enostavne sisteme kompleksnih oblikovalskih rešitev in sodeluje v strokovnih timih.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
PREDSTAVITVENE TEHNIKE  | 
      
  | 
    |||
PRT1  | 
      Izdeluje risbe, modele in virtualne modele, ter opravlja meritve realnih modelov s pomočjo različnih tehnik in orodij.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
PRT2  | 
      Uporablja orodja in programe informacijsko komunikacijskih tehnologij.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
PRT3  | 
      Izdeluje enostavne virtualne modele s pomočjo različnih računalniških programov (CAD – računalniško podprto oblikovanje).  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
PRT4  | 
      Izdeluje realne modele z uporabo računalniško krmiljenih strojnih naprav (CAM, CNC).  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
PRT5  | 
      Prikaže – upodobi virtualni 3D model z uporabo interaktivne grafike in gibljive slike.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
PRT6  | 
      Realen model prikaže in dokumentira s pomočjo fotografije in videa.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
OBLIKOVANJE UPORABNIH PREDMETOV  | 
      
  | 
    |||
OUP1  | 
      Oblikuje in izdeluje enostavne 2D in 3D (dvo in tridimenzionalne) realne in virtualne modele.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
OUP2  | 
      Analizira, načrtuje in izdeluje s pomočjo elementov oblikovalskih strategij na podlagi individualnega ali timskega dela.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
OUP3  | 
      Oblikuje unikatne in maloserijske izdelke v različnih materialih.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
OUP4  | 
      Načrtuje, oblikuje in preoblikuje serijske izdelke.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
OUP5  | 
      Oblikuje predstavitve izdelkov v različnih okoljih in za različne namene.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
KONSTRUKCIJA IN MODELIRANJE  | 
      
  | 
    |||
KMO1  | 
      Tehnično načrtuje nastanek kolekcije.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
KMO2  | 
      Uporablja orodja in programe informacijsko komunikacijskih tehnologij.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
KMO3  | 
      Sodeluje pri razvoju produkta.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
KMO4  | 
      Sodeluje pri razvoju nastajanja izdelka.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
MODNO OBLIKOVANJE  | 
      
  | 
    |||
MOB1  | 
      Oblikuje po likovno – teoretskih načelih.  | 
      osnovni nivo  | 
      
  | 
      
  | 
    
MOB2  | 
      Oblikuje tekstilije.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
MOB3  | 
      Oblikuje oblačila.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
MOB4  | 
      Oblikuje modne dodatke iz tekstilij - usnja.  | 
      
  | 
      
  | 
      napredni nivo  | 
    
MOB5  | 
      Ilustrira modno vizijo.  | 
      
  | 
      rutinski nivo  | 
      
  | 
    
Znanje, ki ga morajo imeti izvajalci posameznega predmeta oziroma vsebinskega sklopa
Predmet oziroma vsebinski sklop (VS)  | 
      Izvajalec  | 
      Znanje  | 
    
Slovenščina  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti  | 
    
Tuji jezik  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika  | 
    
Matematika  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz matematike  | 
    
Zgodovina  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz zgodovine  | 
    
Geografija  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz geografije  | 
    
| Sociologija | učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz sociologije  | 
    
Družboslovje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije  | 
    
Športna vzgoja  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz športne vzgoje  | 
    
Fizika  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba fizike  | 
    
laborant  | 
      srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur fizike ali druge predmete s fizikalnega predmetnega področja  | 
    |
Kemija  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba kemije  | 
    
laborant  | 
      srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur kemije ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja  | 
    |
Biologija  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba biologije  | 
    
laborant  | 
      srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije ali druge predmete z biološkega a predmetnega področja  | 
    |
Športna vzgoja  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz športne vzgoje  | 
    
| VS: Umetnostna zgodovina | učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz umetnostne zgodovine ali likovne pedagogike  | 
    
VS: Risanje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz slikarstva, kiparstva, oblikovanja, arhitekture ali likovne pedagogike ali psihologije  | 
    
VS: Podjetništvo in trženje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz ekonomije, podjetništva ali organizacije dela  | 
    
VS: Likovna teorija  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz slikarstva, kiparstva, oblikovanja, likovne pedagogike, arhitekture, multimedije in filma ali računalništva in informatike  | 
    
VS: Grafično oblikovanje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz slikarstva, oblikovanja, arhitekture ali multimedije ali psihologije  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      visokošolska izobrazba iz oblikovanja vizualnih komunikacij, slikarstva, multimedije ali arhitekture  | 
    |
laborant  | 
      višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz grafičnega oblikovanja ali multimedije  | 
    |
VS: Predstavitvene tehnike  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz oblikovanja, arhitekture ali računalništva in informatike  | 
    
laborant  | 
      višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz oblikovanja ali strojništva  | 
    |
VS Oblikovanje uporabnih predmetov  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz oblikovanja ali arhitekture ali psihologije  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      visokošolska izobrazba iz oblikovanja ali arhitekture  | 
    |
laborant  | 
      Višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz oblikovanja, strojništva ali lesarstva  | 
    |
VS: Konstrukcija in modeliranje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz konfekcijske tehnologije, oblikovanja tekstilij in oblačil ali računalništva in informatike  | 
    
VS: Modno oblikovanje  | 
      učitelj  | 
      visokošolska izobrazba iz oblikovanja tekstilij in oblačil ali psihologije  | 
    
učitelj praktičnega pouka  | 
      visokošolska izobrazba iz oblikovanja tekstilij in oblačil  | 
    |
laborant  | 
      visokošolska izobrazba iz konfekcijske tehnologije, oblikovanja tekstilij in oblačil ali računalništva in informatike  |