SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI  PROGRAM 
1.1. Ime  izobraževalnega programa: TEHNIK OBLIKOVANJA-  2020
  1.2. Naziv poklicne/strokovne izobrazbe: tehnik oblikovanja/tehnica oblikovanja 
2. CILJI  IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA 
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča  dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
  - razvijajo sposobnosti in       spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno       kariero,
 
  - pridobijo sposobnosti za       kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
 
  - spoznajo klasične in       sodobne postopke, materiale in orodja v procesu izdelave predmetov ter       možnosti njihove uporabe,
 
  - pridobijo znanja za       izdelavo kvalitetnih predstavitev svojih rešitev,
 
  - oblikujejo pozitiven odnos do       varovanja okolja in zdravja ljudi,
 
  - spoznajo osnovne pojme o       poslovanju in trženju,
 
  - razvijajo sposobnosti in       spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine,       uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
 
  - se usposobijo za delo v       strokovnih timih in odgovornosti do lastne vloge,
 
  - pridobijo sposobnosti       kritične presoje, kreativne ustvarjalnosti in usposobljenosti v rabi       strokovnih znanj in veščin,
 
  - spoznajo in vrednotijo       razmerja med lastnimi oblikotvornimi cilji, oblikotvornimi potrebami ter       danostmi družbeno-tehnološkega okolja,
 
  - uveljavijo pozitiven odnos       do varovanja kulturne, tehnične in naravne dediščine,
 
  - razvijajo sistem vrednot in       kulturo dela v različnih socialnih in delovnih okoljih,
 
  - strokovna usposobljenost       dijaku omogoča dostop do zahtevnejših naročnikov znanja in dela,
 
  - sistematično dopolnijo in       razširijo znanje iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov, značilnih za       srednješolske programe,
 
  - osvojijo       strokovno-teoretično in praktično znanje, ki je pomembno za kakovostno       izvedbo kompleksnih delovnih nalog in samostojno poklicno delo,
 
  - obvladujejo temeljno       strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in       informacijske tehnologije,
 
  - razvijejo čut za       opazovanje, estetiko, kreativno mišljenje, ročne spretnosti in prostorsko       predstavo,
 
  - razvijajo smisel za       natančnost, doslednost in pravočasnost,
 
  - spoznajo vse faze od       načrtovanja do realizacije izdelka ali kolekcije,
 
  - razvijajo podjetniško       miselnost in sposobnost za skupinsko delo,
 
  - razvijajo sposobnosti in       spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine,       uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev.
 
V  izbirnih strokovnih modulih za grafično oblikovanje (M4, M5) pa tudi:
  - pridobijo temeljna       kompetenčna znanja in spretnosti v oblikovanju vizualnih sporočil za       različne medije oziroma aplikacije,
 
  - usposobijo se v oblikovanju       oblikovalskih vizij, strategij, načrtovanja, promocij in organizacij       oblikovalsko izvedbenih procesov,
 
  - oblikujejo vizualna       sporočila v materialu in za tiskane ter elektronske medije in oblikujejo       izdelke maloserijske proizvodnje in umetnostne obrti,
 
  - opredelijo vizualne rešitve       za različne postavitve in predstavitve za prostore: galerijske, sejemske,       razstavne, muzejske…
 
V  izbirnih strokovnih modulih za oblikovanje uporabnih predmetov (M6, M7) pa  tudi:
  - spoznajo ključne faze, ki       vodijo k nastanku uporabnega predmeta,
 
  - spoznajo ročne in strojne       postopke za obdelavo različnih materialov,
 
  - pridobijo znanja za uporabo       najsodobnejših orodij za računalniško podprto oblikovanje in računalniško       krmiljene obdelovalne stroje (CAD – CAM – CNC),
 
  - spoznajo avtomatske       tridimenzionalne (3D) kopirne naprave,
 
  - si razvijejo čut za       prepoznavanje problemov v povezavi z uporabnimi predmeti,
 
  - spoznajo možnosti umeščanja       uporabnih predmetov v širši prostor,
 
  - spoznajo metode meritev 3D       izdelkov in metode arhiviranja projektne dokumentacije.
 
V  izbirnih strokovnih modulih za modno oblikovanje (M8, M9) pa tudi:
  - spoznajo klasične in       sodobne metode vzorčenja,
 
  - seznanijo se z oblikovanjem       kolekcij tekstilij, oblačil in modnih dodatkov za različne ciljne skupine,       individualne potrebe in potrebe industrije,
 
  - spoznajo načine trženja       ideje in prodor izdelkov ali kolekcij na tržišče,
 
  - se usposobijo za hitro       prilagajanje razmeram na tržišču,
 
  - spoznajo način usklajevanja       trendov, ki jih prinaša moda z upoštevanjem tržnih podatkov o trgu za       katerega se kolekcija izdeluje.
 
Dijak  bo ob zaključku izobraževanja:
  - odgovoren, strpen, human in       sposoben življenja v demokratični družbi, 
 
  - usposobljen za sodelovanje       pri projektnem delu, 
 
  - imel temelje za razvoj       osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
 
  - naravnan v vseživljenjsko       učenje in usposabljanje,
 
  - usposobljen za uporabo       znanj in veščin v novih situacijah,
 
  - razvil ključne kompetence       za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju.
 
 3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje  izobraževanja v letih:
  Izobraževalni program traja 4 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi  točkami (KT):
  Izobraževalni  program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI  POGOJI 
V  izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal: 
  - osnovnošolsko izobraževanje       ali 
 
  - nižje poklicno       izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih. 
 
Posebni  pogoji za vpis
  Za  vpis v izobraževalni program je potreben uspešno opravljen preizkus likovne  nadarjenosti. Preizkus je sestavljen iz naslednjih področij:
  - risanje po modelu,
 
  - preizkus likovne       ustvarjalnosti,
 
  - ploskovno-barvni preizkus,
 
  - konstrukcijsko-prostorski       preizkus.
 
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA 
  
    Oznaka predmeta/ 
        modula  | 
    Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli  | 
    Ustni odgovori  | 
    Pisni izdelki  | 
    Izdelek oziroma storitev in zagovor  | 
    Drugo  | 
  
  
    P1  | 
    Slovenščina  | 
    x  | 
    x  | 
      | 
      | 
  
  
    P2  | 
    Tuji    jezik  | 
    x  | 
    x  | 
      | 
      | 
  
  
    P3  | 
    Matematika  | 
    x  | 
    x  | 
      | 
      | 
  
  
    P4  | 
    Zgodovina  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P5  | 
    Geografija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P6  | 
    Sociologija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P7  | 
    Fizika  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P8  | 
    Kemija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P9  | 
    Biologija  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    P10  | 
    Športna vzgoja  | 
      | 
      | 
      | 
    praktične naloge  | 
  
  
    M 1  | 
    Umetnostna    zgodovina  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    M 2  | 
    Risanje  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M 3  | 
    Podjetništvo    in trženje  | 
    x  | 
      | 
      | 
      | 
  
  
    M 4  | 
    Likovna    teorija  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M 5  | 
    Grafično    oblikovanje  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M 6  | 
    Predstavitvene    tehnike  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M 7  | 
    Oblikovanje    uporabnih predmetov  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M 8  | 
    Konstrukcija    in modeliranje  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
  
    M 9  | 
    Modno    oblikovanje  | 
      | 
      | 
    x  | 
      | 
  
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1  Pogoji za  napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta  pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih  modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole, opravili obveznosti  drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne  dejavnosti) in obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za  dokončanje 
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno  opraviti s pozitivnimi ocenami:
  - vse splošnoizobraževalne predmete,
 
  - obvezne strokovne module,
 
  - izbirne strokovne module,
 
  - odprti del kurikula.
 
Poleg tega mora opraviti: 
  - druge       oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne       dejavnosti),
 
  - obveznosti pri praktičnem       usposabljanju z delom,
 
  - poklicno maturo.
 
Poklicna matura obsega:
  Obvezni del:
  - pisni in ustni izpit iz       slovenščine,
 
  - pisni in ustni izpit iz umetnostne       zgodovine.
 
Izbirni del:
  - pisni in ustni izpit iz tujega       jezika ali matematike,
 
  - izdelek in zagovor.
 
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-