TEHNIK MEHATRONIKE, TEHNIK OBLIKOVANJA
Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za splošno izobraževanje na 89. seji dne 30. 3. 2006.
2. Udejanjanje kompetenc pri predmetu športna vzgoja
4. Osnovni program – učni cilji, primeri dejavnosti za pouk in priporočila
5. Izbirni program - učni cilji, primeri dejavnosti za pouk in priporočila
  Športna vzgoja pomembno prispeva k oblikovanju  osebnosti, posameznikovega odnosa do sebe in drugih ter njegovega načina  delovanja v poklicnem, zasebnem in družbenem življenju. Z uresničevanjem  ciljev, izborom vsebin, ustreznih učnih metod in oblik športna vzgoja pripomore  k skladnemu biopsihosocialnemu razvoju mladega človeka, hkrati pa ga razbremeni  in sprosti po napornem šolskem ali poklicnem delu. Vzgaja ga in uči, da bo v  življenju bogatil svoj prosti čas tudi s športnimi vsebinami in z zdravim  načinom življenja skrbel za zdravje, dobro počutje, vitalnost in življenjski  optimizem.
  Zastavljenim ciljem ustrezno izbrane vsebine in  dejavnosti pomagajo dijakom, ob upoštevanju njihovih interesov, doživeti svoje  športno udejstvovanje kot nekaj prijetnega,   hkrati pa osmisliti in bolje razumeti šport. 
  Cilji predmeta se smiselno povezujejo s cilji  strokovnih in drugih predmetov, zato je pomembno timsko načrtovanje pouka  in spremljanje uresničevanja teh ciljev tako,  da je ves čas v ospredju dijak in njegov napredek.
  Predmet športna vzgoja prispeva k razvijanju splošnih  in poklicnih kompetenc dijakov z razvojem gibalnih in funkcionalnih  sposobnosti, s pridobivanjem in utrjevanjem športnih znanj, z razumevanjem  vplivov športa na zdravstveno-higiensko področje, z razumevanjem povezav športa  in okoljskega področja ter z razvojem posameznika na psihosocialnem področju.
  V poklicnem izobraževanju je naloga športne vzgoje  usmerjena tudi v preprečevanje in odpravljanje posledic šolskih in poklicnih  obremenitev, kar pomeni, da prispeva k dobremu počutju dijakov. Poleg tega je pomembno razumevanje fizičnih,  psihičnih, socialnih in ekoloških vidikov zdravja. Za zdravo in s športom  izpolnjeno življenje so pomembna znanja, izkušnje, stališča in vrednotne  usmeritve. Dejavniki, ki vplivajo na zdravje (telesno počutje, zaznavanje  telesa, sprostitev, varnost, osebna higiena, prehrana, odklanjanje  zasvojenosti),  vplivajo tudi na razvoj  motivacije za športno udejstvovanje in pomenijo pot k prevzemanju odgovornosti  za zdrav način življenja. 
  Ob športnem udejstvovanju dijaki spoznavajo, da je  okolje tisto, ki omogoča uresničevanje   športnih dejavnosti, zato mu je treba nameniti posebno skrb. Dijaki naj  pridobijo znanja o pomenu varovanja naravnega in kulturnega okolja ter naravne  in kulturne dediščine. Razumejo naj povezanost njihovega ugodja z ohranjenim in  neonesnaženim okoljem. Ta stališča in vrednotne usmeritve naj bodo poudarjeni  pri športnih zvrsteh, ki potekajo v naravi.
  Športna vzgoja omogoča socialno učenje. Igro s  tekmovalnimi pravili dijaki sprejemajo in spoznavajo kot temelj za medsebojne  odnose v skupini: podrejanje svojih lastnih interesov skupini, medsebojna  pomoč, obzirnost, razumevanje in sprejemanje drugačnosti, spoštovanje  različnosti in presojanje kakovosti.
  Različna športna znanja, tudi poznavanje športnega  izrazoslovja in uporaba modernih tehnologij, omogočajo dijakom ugotavljanje in  spremljanje svojih gibalnih in funkcionalnih sposobnosti ter telesnih  značilnosti. Tako lahko dijaki primerno ovrednotijo svoj napredek in ustrezno  načrtujejo svoje nadaljnje športno udejstvovanje.
  
S športno vzgojo uresničujemo naslednje splošne cilje:
Športni pedagog upošteva naslednja izhodišča:
Redni pouk športne vzgoje, ki je obvezen za vse dijake, sestavljata:
V prvem in drugem letniku sta mu namenjeni dve tretjini ur pouka, v tretjem in četrtem pa tretjina. V osnovnem programu dijaki nadgradijo temeljna znanja, ki so jih pridobili v osnovni šoli.
V prvem in drugem letniku je izbirnim športom namenjena tretjina ur, v tretjem in četrtem pa dve tretjini. Dijaki izbirajo športne zvrsti v določenem obsegu ur v okviru ponudbe, ki jo pripravi šola. Šola mora ponuditi vsako leto najmanj tri izbirne športe. Program oblikujejo športni pedagogi v letni pripravi na pouk. Prilagodijo ga interesom dijakov, možnostim in tradiciji šole, vendar v skladu s cilji učnega načrta. Vadba poteka v okviru rednega pouka, tako da so dijakinje in dijaki deležni načrtnega in sistematičnega športnovzgojnega procesa.
1. letnik  | 
    Osnovni program 2/3 ur  | 
    Program izbirnih športov 1/3 ur  | 
  
2. letnik  | 
  ||
3. letnik  | 
    Osnovni program 1/2 ur | Program izbirnih športov 1/2 ur  | 
  
4. letnik  | 
  
Športni dnevi
  Šola organizira športne dni v skladu z navodili, ki  so predstavljena v gradivu z naslovom Interesne  dejavnosti na www.mss.gov.si
Projektni  tedni 
  Priporočljivo je, da šola v projektne tedne vključi  tudi posamezne vsebine športne vzgoje. Te naj se prepletajo z vsebinami drugih  predmetov, vključenih v projektne tedne. Le-ti so priložnost za spodbujanje  pozitivnih medsebojnih odnosov v skupini, v kateri dijaki razvijajo čustven,  kulturen in odgovoren odnos, predvsem pa so priložnost za poglobljeno  sodelovanje med učitelji in dijaki.
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Poznati in izbirati aktivnosti za razvijanje in vzdrževanje splošne kondicijske pripravljenosti. Poznati in uporabljati vaje, s katerimi vplivamo na skladen telesni razvoj in pravilno telesno držo. Poznati in uporabljati ustrezen izbor krepilnih, razteznih in sprostilnih vaj glede na obremenitve bodočega poklica. Poznati delovanje organizma v mirovanju ter pri povečani obremenitvi in naporu. Spremljati in vrednotiti funkcionalne in motorične sposobnosti.  | 
    
 Izvajajo dalj časa trajajoče športne aktivnosti: tek, hoja, pohodi, plavanje, kolesarjenje, rolanje, igre. Izvajajo krepilne, raztezne in sprostilne vaje (za vrat, hrbet, trebuh, roke, noge in pravilno telesno držo, dihalne vaje) v raznih življenjskih in delovnih okoljih ter pogojih. Navajajo vplive teh vaj na organizem. Dvigujejo bremena v različnih položajih, z ustreznimi amplitudami, težo in pravilnim dihanjem. Vadijo na trenažerjih ali s prostimi utežmi. Imenujejo naprave v fitnesu in ugotavljajo, za katere mišične skupine so namenjene. Merijo in spremljajo srčni utrip in mišično utrujenost (aktivnosti: teki, igre, fitnes, osnovna motorika). Ugotavljajo porabo kalorij na napravah v fitnesu. Vodijo osebne razvojne mape. Izrekajo stališča do pravilne prehrane, nadomeščanja izgubljene tekočine. Pogovarjajo se in utemeljujejo stališča o dopingu v športu. 
  | 
  
Odnosni cilji
Pozitivno vrednotiti zdrav način življenja in aktivno preživljanje prostega časa.
Skrbeti za lasten napredek na področju motoričnih in funkcionalnih sposobnosti ter skrbeti za zdravje in osebni razvoj.
Sprejemati odgovornost za svoje zdravje ter blažiti in preprečevati negativne vplive šolskih in poklicnih obremenitev s pomočjo športnih aktivnosti.
Razvijati vztrajnost pri premagovanju dolgotrajnejših telesnih naporov.
Spoštovati  različnosti in sprejemati drugačnost sebe in drugih.
  Poznati pomembnost  ustreznega prehranjevanja in pitja tekočin ter oblikovati kritičen odnos do zlorabe  različnih kemičnih substanc in drugih sredstev dopinga.
Standard znanja
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Izpopolniti osnovno tehniko tekov, skokov in metov. Razvijati specifične motorične sposobnosti za osnovne atletske discipline (hitro moč, absolutno hitrost, hitrost reakcije, specifično gibljivost, sproščenost v gibanju). Razvijati funkcionalne sposobnosti, zlasti aerobno vzdržljivost, do stopnje, ki jim omogoča neprekinjeno preteči ali prehoditi daljšo razdaljo. Poznati in upoštevati osnovna atletska pravila ter uporabljati štoparico in meter. 
  | 
    
 Izvajajo vaje šole teka, vadijo hitro reagiranje, štartajo iz različnih položajev (igre hitrosti, štafetne igre, predaje štafetne palice). Pomagajo načrtovati in izvedejo dolgotrajnejši tek ali hojo v naravi. Povezujejo skoke na skakalnih poligonih, skačejo mnogoskoke z različnimi variantami, skačejo v daljino z različno dolgim zaletom. Skačejo v višino s prekoračno tehniko iz izmerjenega zaleta, spoznajo vaje za učenje tehnike flopa. Suvajo težko žogo z mesta z bočno tehniko ali prisunskim korakom. Sodelujejo pri pripravi in izvedbi atletskih tekmovanj. Merijo in zapisujejo dosežke.  | 
  
Odnosni cilji
Sprejemati zdrav način življenja in spodbujati aktivno preživljanje prostega časa v obliki hoje ali teka v naravi.
Privajati se na premagovanje telesnega napora pri dolgotrajnejšem teku ali hoji.
Spodbujati pozitiven odnos do vadbe, tekmovanj in tekmecev ter sprejemati športno obnašanje.
Sodelovati pri načrtovanju ciljev za napredovanje vsakega posameznika na osnovi lastnih izkušenj in ob upoštevanju lastnih zmožnosti in sposobnosti (samoregulacija).
Standard znanja
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Ohranjati in razvijati gibalne sposobnosti (moč, hitrost, koordinacijo gibanja, gibljivost, ravnotežje) z različnimi nalogami. Spopolniti uporabo izbranih elementov v različnih situacijah. Izbrati vaje za razvijanje in ohranjanje pravilne telesne drže. Oblikovati skladno postavo z izbranimi nalogami. Premagovati strah pred višino. Povezati posamezne prvine v sestavo. 
 Upoštevati načelo varnosti pri športni gimnastiki, medsebojno sodelovanje, pomoč in varovanje.  | 
    
 Izvajajo gimnastične vaje, tudi z drobnimi pripomočki, kot so kolebnice, male ročke, male in velike žoge, elastični trakovi, cevke z ročaji, in ob glasbeni spremljavi. Vadijo akrobatske elemente: prevali v kombinacijah, preval letno na mehke blazine, premet vstran, stoja na rokah s pomočjo, povezovanje elementov. Preskakujejo orodja raznožno ali skrčno z varovanjem. Preskakujejo ovire v poligonu. Plezajo po žrdi in vrvi. Izvajajo prvine na drogu in bradlji izbrane po sposobnostih dijakov. Skačejo osnovne skoke z male prožne ponjave. Gred – dijakinje: povezujejo elemente v kratko    sestavo z obveznimi elementi: hoja, obrat, drža, skok, seskok.  | 
  
Odnosni cilji
Spoznavati pozitivne učinke rednega izvajanja gimnastičnih vaj za sprostitev in skladen telesni razvoj.
Doživljati pozitivne učinke redne športne vadbe in pridobivati trajne športne navade.
Navajati se na medsebojno sodelovanje in pomoč, sprejemati različnost.
Razvijati samokritičnost in sposobnost samoocenjevanja po dogovorjenih kriterijih.
Standard znanja
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Seznaniti se z različnimi plesi in spoznati ples kot kulturno in družabno dejavnost. Povezati več plesnih slik v celoto. Razvijati ustvarjalnost in izraznost z gibom in plesom ter izvajati različne sestavljene gibalne naloge. Opravljati dalj časa trajajoče naloge aerobnega značaja ob glasbeni spremljavi. Spoznati in uporabljati različne oblike sproščanja. Spoznati plesni bonton in potrebne terminološke izraze pri plesu in aerobiki.  | 
    
 Plešejo družabne plese svetovnega plesnega programa: osnovne slike in kombinacije standardnih ter latinskoameriških plesov, rock'n'rola, nekaterih disco in skupinskih plesov. Plešejo ljudske plese slovenskih pokrajin. Povezujejo osnovne korake aerobike in izpeljejo lažje sestave    (korakanje, osnovni korak, križni korak, mambo korak). Izvajajo različne    oblike aerobike: step aerobika, plesna aerobika, body pump. Sproščajo se z osnovnimi elementi joge in drugimi oblikami sproščanja s poudarkom na dihanju.  | 
  
Odnosni cilji
Prepoznavati  različnosti ter razvijati sposobnost razumevanja in sprejemanja sebe in drugih.  Zavedati se kompleksnosti in različnosti družb in kultur. Krepiti zavest o pomenu ohranjanja ter varovanja  kulturne dediščine. 
Doživljati sprostitveni  vpliv plesa ter se čustveno in doživljajsko bogatiti ob sproščenem medsebojnem  sodelovanju.
Razvijati sposobnost  estetskega doživljanja in ustvarjanja.
Izražati občutke  in razpoloženja z besedo in gibom.
Standard znanja
Dijaki:
Športni pedagog izbere najmanj dve športni igri.
| Učni cilji | Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Usvojiti, utrditi in nadgraditi osnovne tehnične prvine. Spoznati osnovne tehnične prvine in taktične elemente v skupinskih in individualnih taktičnih situacijah. Povezati in uporabiti tehnične elemente v osnovnih igralnih situacijah. Povezati in uporabiti tehnično-taktične elemente v kompleksnejših igralnih situacijah. Poznati pravila igre, sodniške znake, zapisnik ter sodelovati pri organizaciji in vodenju tekme. Upoštevati načela športnega obnašanja.  | 
    
 Uporabljajo osnovna gibanja (gibanja z žogo in brez nje, preže, zaustavljanje). Izvajajo vodenja, podaje, lovljenja, mete, udarce, servise in sprejeme servisa, sprejeme udarca, različne odboje pri podaji. Igrajo v različicah 1 : 1, 2 : 2, 3 : 3, 5 : 5,  Izvajajo prehode v napad in obrambo, spoznajo osnovne sisteme postavitev v obrambi in napadu. Vtekajo, se odkrivajo in križajo, menjujejo igralna mesta. Rešujejo igralne situacije, sprejemajo servis in udarec, organizirajo    napad in zaščito napadalca, izvajajo blok. Sodijo in vodijo zapisnik, pripravijo igrišče. Pogovarjajo se o vlogi kapetana in trenerja. Vrednotijo in izrekajo stališča do športnega obnašanja.  | 
  
Odnosni cilji
Pridobiti možnost aktivnega vključevanja v moštvene športne dejavnosti, medsebojno sodelovati v skupini ter v okviru skupinske dinamike prevzemati svojo vlogo. Upoštevati in prilagajati se ciljem skupine.
Razvijati sporazumevalne zmožnosti s poslušanjem in medsebojnim dogovarjanjem in ob tem upoštevati športno izrazoslovje.
Krepiti socialne vezi in z aktivnim preživljanjem prostega časa doživljati pozitivne vplive na psihofizično počutje.
Pridobivati znanja in vrednote športnega obnašanja, spoznavati športne igre skozi vlogo gledalca na tekmovanjih in v medijih.
Standard znanja
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Varno dolgotrajno neprekinjeno plavati v eni od osnovnih plavalnih tehnik. Spoznati druge plavalne tehnike, igre in dejavnosti v vodi ter usvojiti varen skok na glavo in obrat. Poznati in upoštevati nevarnosti v vodi ter varno ravnati v bazenih in naravnih plavališčih. Poznati osnovna pravila samoreševanja, reševanja iz    vode in prve pomoči. Poznati osnovne fizikalne lastnosti vode in vplive le-teh na telo.  | 
    
 Plavajo dlje časa (na čas ali razdaljo). Izvajajo skoke v vodo, se prosto potapljajo in lebdijo v vodi. Igrajo igre v vodi: mali vaterpolo, vodna košarka, vodna aerobika, štafetne igre. Ob primeru presojajo ustreznost izvedbe reševanja utapljajočega, nudenje prve pomoči in ukrepanja ob tem. Poiščejo in ponudijo svoje rešitve. Razpravljajo, se opredeljujejo in komentirajo na temo vode in vodnega okolja.  | 
  
Šola za dijake neplavalce organizira tečaj plavanja.
Odnosni cilji
Poznati plavanje kot športno panogo, ki pripomore k celovitemu gibalnemu in funkcionalnemu razvoju.
Plavanje spoznati kot korektivno sredstvo v različnih poklicih ter zaradi svojih posebnosti zelo primerno za ohranjanje in korekcijo pravilne telesne drže ter za rehabilitacijo po poškodbah in boleznih.
Razvijati pozitiven odnos do vode, vodnega okolja ter življenja v vodi in ob njej.
Standard znanja in sposobnosti
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
  Varno smučati, deskati ali drsati na urejenih smučiščih, tekaških progah in drsališčih Upoštevati pravila varnega ravnanja na smučiščih, tekaških progah in drsališčih. Izbrati sposobnostim primeren teren za varno izvajanje aktivnosti na snegu. Seznaniti se z ustrezno smučarsko, deskarsko, tekaško ali drsalno opremo.  | 
    
 Z različnimi vajami se izpopolnjujejo v smučarski zarezni, deskarski, tekaški in drsalni tehniki. Ob aktivnostih prepoznavajo primere varnega ravnanja pri smučanju, deskanju, teku na smučeh, drsanju. Poiščejo in predstavijo pravila FIS. Prosto smučajo, deskajo, tečejo na smučeh ali drsajo na primernih progah in ustreznem terenu. Opišejo ali drugače predstavijo lastnosti smuči, desk, tekaških smuči, drsalk, vezi, čevljev in oblačil.  | 
  
Odnosni cilji
Doživljati športne užitke na  snegu in razvijati odgovoren odnos do naravne in kulturne dediščine.
  
  Spoznavati pomen športa za  odpravljanje stresa in drugih negativnih dejavnikov sodobne družbe.
Standard znanja in sposobnosti
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
 Pridobivati nova spoznanja o naravi in družbi v naravnem okolju. Poznati in upoštevati pravila varne hoje v gore. Orientirati se v naravi s pomočjo različnih pripomočkov in znamenj. Poznati dejavnosti in pogojem ustrezno opremo.  | 
    
 Sodelujejo pri načrtovanju in opravijo daljši pohod v sredogorje ali visokogorje. Orientirajo se s pomočjo kompasa, karte, sonca, oznak. Opravijo orientacijski pohod. Opredeljujejo se do naravnega okolja in izrekajo svoje doživljanje le-tega. Fotografirajo zdravilne in zaščitene rastline, naravne znamenitosti, živali.  | 
  
Odnosni cilji
V naravi doživljati zdrave in koristne prostočasne dejavnosti, pomembne za izboljšanje kakovosti življenja.
Oblikovati kulturne in strpne medsebojne odnose ter se zavedati pomena sodelovanja, medsebojne pomoči in prilagajanja skupini.
Krepiti zavest o pomenu ohranjanja in varovanja narave. Doživljati naravno okolje ter s tem odpravljati stres in druge negativne učinke sodobne družbe.
Standard znanja in sposobnosti
Dijaki:
Učni cilji  | 
    Primeri dejavnosti za pouk in priporočila  | 
  
Nadgraditi osnovno športno znanje v različnih športnih panogah v šoli in zunaj nje. Vključiti se v športne dejavnosti v šoli ali zunaj nje. Sprejeti šport kot vrednoto ter pri tem razvijati mehanizme samostojnosti pri vključevanju v šport v prostem času.  | 
      Spoznavajo druge športe, ki jih ponudi šola: igre z loparji (namizni tenis, badminton, tenis), borilne športe, rolkanje, rolanje, hokej na asfaltu, plezanje na umetni plezalni steni … 
  | 
  
Odnosni cilji
Z možnostjo izbire dijaku omogočiti ugodno in prijetno doživljanje športa ter s tem vplivati na oblikovanje pozitivnih stališč do aktivnega preživljanja prostega časa in s tem zdravega načina življenja. Program pripomore k preprečitvi in blažitvi posledic obremenitev, ki jih prinaša poklicno delo, za katerega se dijaki šolajo.
Standard znanja
Dijaki pridobijo in spopolnijo različna športna znanja do stopnje, ki omogoča vključevanje v športne dejavnosti v šoli in zunaj nje ter ukvarjanje s temi športi tudi v poznejših življenjskih obdobjih.
Učitelj predstavi teoretične vsebine ob praktičnem delu.
pomen ukvarjanja s športom za poklic preprečevanje, blažitev in odpravljanje posledic negativnih poklicnih obremenitev z izbranimi nalogami  | 
    povezava s strokovnimi predmeti  | 
  
šport in zdravje   | 
    povezava z naravoslovnimi in družboslovnimi predmeti  | 
  
kondicijska pripravljenost   | 
    povezava z naravoslovnimi predmeti in IKT  | 
  
osnovne značilnosti športov iz kataloga in športno    izrazoslovje   | 
    povezava z naravoslovnimi in družboslovnimi predmeti in slovenščino  | 
  
zavračanje dejavnikov tveganja sodobnega življenja s    športom   | 
    povezava z naravoslovnimi in družboslovnimi predmeti  | 
  
ekološki problemi, ohranjanje naravne in kulturne    dediščine  | 
    povezava z naravoslovnimi družboslovnimi predmeti in umetnostjo  | 
  
dileme sodobnega športa    | 
    povezava z družboslovnimi predmeti  | 
  
zgodovina športa in olimpizem  | 
    povezava s strokovnimi in družboslovnimi predmeti  | 
  
Obvezni del pouka športne vzgoje je razdeljen na  osnovni program in program izbirnih športov.
  Normativ, ki zadeva velikost vadbenih skupin, je enak  za osnovni in izbirni program.
  V osnovnem programu športni pedagog  izbere najmanj dve izmed ponujenih štirih športnih iger. Vsebine plavanja in  vodnih dejavnosti ter smučanja in nekaterih zimskih dejavnosti šola izpelje, če  ima ustrezne pogoje ali pa v okviru programa izbirnih športov ali športnih dni.  Šola naj za vse dijake neplavalce organizira plavalni tečaj. Vsebine  izletništva, pohodništva in gorništva šola izpelje v okviru programa izbirnih  športov ali športnih dni.
  Če so dijaki delno opravičeni sodelovanja pri športni  vzgoji, mora športni pedagog vsakemu posamezniku z zdravstvenimi indikacijami  prilagoditi proces dela v skladu z napotki zdravnika. Gibanje in šport lahko v  teh primerih predstavljata pomembno sredstvo kineziterapije in rehabilitacije. 
  Program  izbirnih športov naj bo zasnovan tako, da upošteva interese in želje  dijakov in hkrati omogoča oblikovanje homogenih vadbenih skupin. Oboje zagotavlja  kakovostnejše delo in prilagojeno intenzivnost športne vadbe. 
  Razporeditev ur v letni pripravi na pouk je prepuščena  šoli, vendar naj bodo ure razporejene tako, da so dijaki deležni načrtnega in  čim bolj povezanega športnovzgojnega procesa.
  Športni pedagogi načrtujejo in uresničujejo program  izbirnih športov v skladu z materialnimi možnostmi šole. Optimalen način dela  je tak, pri katerem poteka izbirni program v okviru rednega pouka, proces vodi  več športnih pedagogov hkrati, dijaki pa so razvrščeni v več interesnih skupin.  V tem primeru lahko poteka športna vzgoja za več oddelkov hkrati. Kjer teh  možnosti ni, naj bo ponudba v skladu z možnostmi šole. Vsebine lahko šola  izvaja vse šolsko leto ali krajše obdobje. Izjeme so lahko organizirani planinski  pohodi, tečaji plavanja in dejavnosti, ki jih je mogoče opraviti le v strnjeni  obliki. Določene vsebine sklopa Izletništvo, pohodništvo, gorništvo se lahko  uresničijo tudi pri urah športne vzgoje v osnovnem programu.
  Pri ponudbi naj da šola prednost dejavnostim, za  katere ima materialne in kadrovske možnosti, ki ne zahtevajo posebnih finančnih  sredstev udeležencev in s katerimi se lahko dijaki ukvarjajo tudi v prostem  času. 
Cilji in  vsebine
  Namerna odprtost ciljev prinaša učitelju razmeroma  veliko stopnjo avtonomije, hkrati pa odgovornost za smotrno in prilagojeno  izbiranje vsebin, upoštevajoč opredeljene cilje, posebnosti skupine in  posameznikov znotraj nje, posebnosti šole in kraja ter drugih možnosti za  izpeljavo programa. 
  Šola, ki opredeljenih vsebin plavanja ne more  izpeljati med rednim poukom, jih lahko izpelje v okviru športnih dni ali v  obliki tečaja. Na enak način lahko šola izpelje tudi programe pohodništva,  gorništva, smučanja in drugih zimskih športnih dejavnosti.
Šola v  naravi, tečaji, interesne dejavnosti, športna tekmovanja 
  Šola v okviru interesnih dejavnosti ponudi dijakom  šolo v naravi,  športne tabore ali tečaje. Navodila za izpeljavo so  predstavljena v posebnem gradivu Interesne dejavnosti.
  Priporočljivo je, da na šoli deluje šolsko športno  društvo s ponudbo različnih športnih interesnih dejavnosti. S ponudbo šola  spodbuja redno športno dejavnost dijakov, bogati njihov prosti čas in ga zapolnjuje  prijazno zdravju.
  Šola lahko organizira različna športna tekmovanja. Ta  so sestavni del in nadgraditev šolske športne vzgoje in interesnih dejavnosti. Osnova so medrazredna tekmovanja v  okviru šole, pri čemer je poudarek na množičnosti. 
  Športna tekmovanja so smiselna, če v svoji  celovitosti upoštevajo fiziološka, socialna in pedagoška načela. Na tekmovanje  naj se dijaki načrtno pripravljajo, najpomembnejši cilji pa morajo biti poštena  igra (fair play), spoštovanje tekmecev in kulturno spremljanje športnega  dogodka.
Status  športnika  
  Šola perspektivnim in vrhunskim športnikom ustrezno  pomaga in jim prilagodi obveznosti vzgojno-izobraževalnega programa v skladu s Pravilnikom o prilagajanju šolskih  obveznosti.
Uspešnost  in motivacija dijakov  
  Eno od temeljnih izhodišč kataloga znanj je  zagotoviti uspešnost in motiviranost vseh dijakov. Glede na obe izhodišči mora  športni pedagog upoštevati različnost dijakov. Njegov cilj je napredovanje vseh  dijakov.
  V procesu športne vadbe se morajo prepletati  čustveni, razumski, socialni in vrednotni vidiki vzgoje. Učitelj izbira cilje,  vsebine, metode in oblike dela tako, da se vsi dijaki počutijo prijetno in  igrivo; to jim ob upoštevanju drugih globalnih ciljev omogoči psihično  razbremenitev in sprostitev po naporih, ki jih prinaša ustaljen šolski ritem.  Igra ostaja nujen sestavni del športne vzgoje v vseh obdobjih dijakovega  razvoja. Vsi učiteljevi ukrepi morajo biti naravnani k oblikovanju pozitivnih  stališč do športa, podpirati morajo oblikovanje pozitivne samopodobe in  prijateljski odnos do sošolcev. 
  Športni pedagog gradi motivacijo z ustrezno izbiro  vsebin in postopkov, še posebej pa s spodbujanjem in vrednotenjem napredka  posameznika. Osebni cilji dijakov so različni in temeljijo na specifični  storilnosti. Biti morajo takšni, da jih dijak lahko doseže. Predvsem ne smejo  biti osredotočeni le na zmago in poraz ter tekmovanje z drugimi. Pri  oblikovanju osebnih ciljev se učitelj opira na redno spremljanje telesnih  značilnosti in gibalne učinkovitosti posameznikov.
  Pri zagotavljanju uspešnosti in motivacije naj  učitelj posveti posebno pozornost dijakom s skromnejšimi prirojenimi gibalnimi  sposobnostmi in s tem povezano slabšo gibalno učinkovitostjo ter dijakom s  posebnimi potrebami. Ti dijaki potrebujejo veliko gibanja, pozitivnih spodbud,  prilagojene vsebine in obremenitve.
  Prav tako naj upošteva različno motivacijo deklet in  fantov. Dekletom naj ponudi več vsebin plesa in prvin ritmike, ki jim omogočajo  izražanje občutkov in razpoloženj ter doživljanje usklajenosti gibanja ob  glasbeni spremljavi.
Standard  znanja
  Zapisani standardi znanja predstavljajo tisto osnovo,  ki jo dijaki skušajo usvojiti. Ker je neizogibno, da se bodo nekateri naučili  več in hitreje kot drugi ter bodo v nekaterih gibalnih nalogah bolj učinkoviti,  mora učitelj vsebine in zahteve prilagoditi zmožnostim posameznikov. To pomeni,  da raven znanja ni enaka za vse dijake in da jo mora učitelj v skladu z načeli  diferenciacije in individualizacije prilagoditi njihovim zmožnostim. Učitelj  prav tako na tej podlagi določi minimalne standarde znanja, potrebne za  napredovanje oz. za pozitivno oceno.
Skrb za  varnost dijakov 
  Pri športni vzgoji je treba posebno pozornost  posvetiti varnosti. Športni pedagog mora upoštevati tale izhodišča:
V telovadnici in v neposredni bližini drugih vadbenih objektov morajo biti nameščene omarice prve pomoči.
 Izhodišče za preverjanje in ocenjevanje športne  vzgoje predstavlja katalog znanja, v katerem so opredeljeni cilji, praktične in  teoretične vsebine ter standard znanja. V katalogu opredeljene standarde znanja  naj bi dijaki dosegli ob koncu šolanja, učitelj pa v skladu s tem načrtuje  doseganje standardov ob koncu vsakega letnika. To velja tako za osnovni kot za  program izbirnih športov. Oba programa sta vsebini rednega pouka, ki je obvezen  za vse dijake. 
  Pogoj za kakršnokoli povratno informacijo in  interpretacijo doseženega je načrtno in sistematično spremljanje dijakovih  učnih dosežkov in drugih pomembnih področij (zdravstvene posebnosti).  Spremljanje teh je funkcionalno povezano s poučevanjem in učenjem ter temelji  na doseganju vzgojnih in izobraževalnih ciljev ter vrednotenju individualnega  učnega napredka dijakov. 
  Sestavni del spremljanja je preverjanje znanja, ki ga  učitelj mora izvesti pred ocenjevanjem. Učitelj lahko preverja dijakovo znanje  pred obravnavo učnih sklopov, med njo in na koncu. S preverjanjem na različne  načine ugotavlja, ali so dijaki usvojili določene standarde ali ne. 
  Del ocene lahko predstavlja tudi obvladanje  opredeljenih teoretičnih znanj. Primeren način za ocenitev teoretičnega znanja  je ob izvedbi praktične naloge, priprava plakata, manjšega projekta ali  raziskovalne naloge.
  Pri ocenjevanju športni pedagog vrednoti predvsem  dijakovo gibalno znanje ob upoštevanju individualnih sprememb v telesnem in  gibalnem razvoju. Ocena naj bo spodbuda, da se dijak vključi v šport. Ocena ni  le odraz dijakovega znanja, z njo športni pedagog posredno oceni tudi uspešnost  svojega dela.
  Načelo, da ocenjujemo znanje in ne neznanje, velja  pri ocenjevanju tudi ob koncu šolskega leta. Pri oblikovanju zaključne ocene  učitelj vendarle lahko izbere in oceni nekaj najmočnejših dijakovih področij.  Najšibkejših področij ne upošteva. Tako zagotovi, da je ocenjevanje pri športni  vzgoji spodbudno in da lahko vsak dijak dobi dobro oceno.
  Merila ocenjevanja morajo biti  jasno predstavljena vsem dijakom. Učitelj jih predstavi na začetku šolskega  leta, podrobneje še ob začetku učnega sklopa in pred preverjanjem in  ocenjevanjem.