A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: ADMINISTRATOR (DV) - 2020
Izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju.
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: administrator/administratorka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo zmožnosti in spretnosti za učinkovito sporazumevanje s poslovnimi partnerji in sodelavci,
- pridobivajo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- razvijajo sposobnosti obvladovanja praktičnih in operativnih administrativnih in tajniških del,
- pridobijo znanja o temeljnih načelih pravnih razmerij do sodelavcev in strank,
- poznajo zakonske in podzakonske predpise o varstvu arhivskega gradiva in varstvu podatkov,
- znajo smiselno, estetsko in jezikovno pravilno oblikovati tekste po nareku ali predlogi;
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo in znajo uporabljati različne strokovne vire,
- pridobijo sposobnost organizacije samostojnega dela v pisarni s poznavanjem in pravilnim izpopolnjevanjem obrazcev ter obvladovanjem pisarniške tehnologije,
- obvladovanje operativnih administrativnih del s področja delovnih razmerij in obvladovanje temeljne strokovne terminologije,
- obvladovanje sodobnih načinov komuniciranja preko elektronskih medijev in sposobnost samostojnega nastopanja v javnosti,
- obvladovanje osnov statistike, knjigovodstva in računovodstva ter povezovanje z uporabo sodobne informacijske tehnologije,
- uporabljanje upravnega postopka pri delu s strankami,
- obvladovanje osnovnih programskih orodij in pripomočkov s področja računalništva, uporaba računalnika kot samostojnega pripomočka za delo ter obvladovanje desetprstnega slepega tipkanja,
- razvijanje sposobnosti in spretnosti za organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
- prepoznavanje temeljnih družbenih zakonitosti ter ekonomskih pojavov in procesov v sodobni družbi ter kritično ovrednotenje z vidika trajnostnega razvoja,
- obvladujejo različne informacijske tehnike in tehnologije ter sodobna programska orodja,
- razvijajo sposobnost za natančnost, doslednost, samostojnost in odgovornost,
- razvijajo ustvarjalnost, inovativnost in pripravljenost za vseživljenjsko učenje,
- razvijajo podjetniško miselnost,
- poznajo pravila varnega dela in razvijajo pozitiven odnos do zdravja,
- se zavedajo pomena čistega in zdravega okolja,
- pridobivajo pozitiven odnos do poklica.
Program, prilagojen za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem jeziku na narodno mešanem območju v Prekmurju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v slovenskem in madžarskem jeziku,
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in madžarske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti,
- si razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo,
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki madžarske narodne skupnosti,
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 189 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Madžarščina I , Madžarščina II |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Temelji gospodarstva |
|
|
x |
|
M2 |
Administrativno poslovanje |
|
|
x |
|
M3 |
Informacijsko komunikacijska tehnologija in strojepisje |
|
|
x |
|
M4 |
Upravni postopek |
|
|
x |
|
M5 |
Komuniciranje |
|
|
x |
|
M6 |
Tajniška opravila |
|
|
x |
|
M7 |
Trženje v sodobnem podjetju |
|
|
x |
|
M8 |
Zbiranje in obdelava podatkov |
|
|
x |
|
M9 |
Pravo |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika v skladu z izvedbenim kurikulom šole in so opravili vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualno učno pogodbo je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirne strokovne module,
- odprti del kurikuluma.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine ali madžarščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-