A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1. Ime izobraževalnega programa: ADMINISTRATOR (IS) - 2020
Izobraževalni program z italijanskim učnim jezikom prilagojen za izvajanje na narodno mešanem območju.
1.2. Naziv poklicne izobrazbe: administrator/administratorka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo zmožnosti in spretnosti za učinkovito sporazumevanje s poslovnimi partnerji in sodelavci;
- pridobivajo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju;
- razvijajo sposobnosti obvladovanja praktičnih in operativnih administrativnih in tajniških del;
- pridobijo znanja o temeljnih načelih pravnih razmerij do sodelavcev in strank;
- poznajo zakonske in podzakonske predpise o varstvu arhivskega gradiva in varstvu podatkov;
- znajo smiselno, estetsko in jezikovno pravilno oblikovati tekste po nareku ali predlogi;
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo in znajo uporabljati različne strokovne vire;
- pridobijo sposobnost organizacije samostojnega dela v pisarni s poznavanjem in pravilnim izpopolnjevanjem obrazcev ter obvladovanjem pisarniške tehnologije;
- obvladovanje operativnih administrativnih del s področja delovnih razmerij in obvladovanje temeljne strokovne terminologije
- obvladovanje sodobnih načinov komuniciranja preko elektronskih medijev in sposobnost samostojnega nastopanja v javnosti;
- obvladovanje osnov statistike, knjigovodstva in računovodstva ter povezovanje z uporabo sodobne informacijske tehnologije;
- uporabljanje upravnega postopka pri delu s strankami;
- obvladovanje osnovnih programskih orodij in pripomočkov s področja računalništva, uporaba računalnika kot samostojnega pripomočka za delo ter obvladovanje desetprstnega slepega tipkanja;
- razvijanje sposobnosti in spretnosti za organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev;
- prepoznavanje temeljnih družbenih zakonitosti ter ekonomskih pojavov in procesov v sodobni družbi ter kritično ovrednotenje z vidika trajnostnega razvoja
- obvladujejo različne informacijske tehnike in tehnologije ter sodobna programska orodja;
- razvijajo sposobnost za natančnost, doslednost, samostojnost in odgovornost;
- razvijajo ustvarjalnost, inovativnost in pripravljenost za vseživljenjsko učenje;
- razvijajo podjetniško miselnost;
- poznajo pravila varnega dela in razvijajo pozitiven odnos do zdravja;
- se zavedajo pomena čistega in zdravega okolja;
- pridobivajo pozitiven odnos do poklica.
Program, prilagojen za izvajanje na narodno mešanem območju, dodatno omogoča dijakom, da:
- razvijajo sporazumevalno možnost v italijanskem in slovenskem jeziku;
- razvijajo vedenja o naravni in kulturnozgodovinski dediščini slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda;
- razvijajo zavest o državni pripadnosti;
- razvijajo zavest o narodni identiteti ter razvijajo lastno kulturno tradicijo;
- se vzgajajo za spoštovanje in razumevanje narodne in kulturne drugačnosti ter za sodelovanje med pripadniki slovenskega naroda in pripadniki italijanske narodne skupnosti;
- se seznanjajo s položajem narodnih skupnosti v sosednjih državah ter vzpostavljajo vezi s pripadniki in ustanovami teh skupnosti.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
3.1. Trajanje izobraževanja v letih:
Izobraževalni program traja 3 leta.
3.2. Ovrednotenje programa s kreditnimi točkami (KT):
Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka predmeta/
modula |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Ustni odgovori |
Pisni izdelki |
Izdelek oziroma
storitev in zagovor |
Drugo |
P1 |
Italijanščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P5 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P8 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Uporabna informacijsko komunikacijska tehnologija |
|
|
x |
|
M2 |
Poslovanje in organizacija |
|
|
x |
|
M3 |
Komuniciranje |
|
|
x |
|
M4 |
Administrativno poslovanje |
|
|
x |
|
M5 |
Upravni postopek |
|
|
x |
|
M6 |
Strojepisje |
|
|
x |
|
M7 |
Trženje v sodobnem podjetju |
|
|
x |
|
M8 |
Zbiranje in obdelava podatkov |
|
|
x |
|
M9 |
Pravo |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napreduje dijak/vajenec, ki je ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjen iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter je opravil vse obveznosti drugih oblik vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti) in praktičnega usposabljanja z delom.
Za dijake z individualno učno pogodbo je pogoj za napredovanje iz drugega v tretji letnik opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak uspešno opraviti s pozitivnimi ocenami:
- splošnoizobraževalne predmete,
- obvezne strokovne module,
- izbirna strokovna modula,
- odprti del kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (aktivno državljanstvo in interesne dejavnosti),
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom in
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz italijanščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
-