Interesne dejavnosti so sestavni del predmetnikov izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja. Čeprav je namen interesnih dejavnosti razbremeniti dijake od šolskega pouka, pomenijo med drugim tudi enega od načinov za razširjanje in poglabljanje splošnega in posebnega znanja, povezanega s cilji izobraževalnih programov, še posebej pa z uresničevanjem ciljev ključnih kompetenc. Hkrati je z interesnimi dejavnostmi dijakom omogočeno, da odkrivajo tudi področja, ki niso opredeljena s programom, po katerem se izobražujejo, ter da spoznavajo svoje talente in jih razvijajo. Z možnostjo proste izbire med posameznimi dejavnostmi naj bi se spreminjala tudi odnos dijaka do dela ter njegova odgovornost za lastne odločitve.
Izvajajo se kot vsebinski sklopi v čim bolj strnjeni obliki in ne kot razporejene ure v okviru urnika. Dijaki na podlagi programske ponudbe šole, ki je sestavni del letnega delovnega načrta šole, svobodno izbirajo med posameznimi ponujenimi dejavnostmi. Šole z letnim delovnim načrtom opredelijo konkretne interesne dejavnosti, pri tem pa morajo obvezno načrtovati vsaj v predpisanem minimalnem obsegu tiste vsebine, ki so določene v okviru obveznega dela.
Priporočene vsebine interesnih dejavnosti, ki so enake vsebinam iz katalogov znanja za posamezne predmete, se kot interesne dejavnosti ne izvajajo. Ta del interesnih dejavnosti šola nadomesti z drugimi vsebinami ali pa poveča število ur za tiste dejavnosti, ki si jih dijak lahko izbira sam. Pri izvedbi posameznih dejavnosti naj šole uporabljajo tudi programske konkretizacije dejavnosti, ki so pripravljene za dijake, vpisane v gimnazijski program.
PRVI MODEL INTERESNIH DEJAVNOSTI
Ta model interesnih dejavnosti se uporablja za programe, vključene v modele skupnega izvajanja na področju strojništva, gradbeništva in na narodno mešanih območjih oziroma v tistih programih samo z dualno organizacijo, ki imajo v prvem in drugem letniku predvideno po dva tedna, v tretjem letniku pa en teden interesnih dejavnosti.
1. letnik | 2. letnik | 3. letnik | SKUPAJ | |
OBVEZNI ENOTNI DEL: | ||||
- športni dnevi; | 18 | 18 | 12 | 48 |
- ogled gledališke, filmske in glasbene predstave, likovne razstave ter seznanitev s kulturnimi in zgodovinskimi znamenitostmi v šolskem okolju; | 18 | 18 | 12 | 48 |
SKUPAJ | 36 | 36 | 24 | 96 |
VSEBINE, POVEZANE S PROGRAMOM: | ||||
- metode učenja, motivacija, razvoj delovnih in učnih navad; | 4 | 4 | ||
- naravoslovni dan - ekološki dan (organizirane čistilne akcije, predavanja, ogledi čistilnih naprav - v povezavi s tehnologijo stroke); | 6 | 6 | ||
- zdravstvena vzgoja, podjetništvo, obisk predavanja s strokovnega področja; | 18 | 18 | ||
- ogled sejma s strokovnega področja, proizvodnih obratov; ekologija in ekološki problemi stroke v obratovalnici in v šolski delavnici (seminarska naloga); ogled sejmov informatike, učil, izobraževalnih ustanov, …; | 8 | 8 | ||
- mladinska raziskovalna dejavnost. | ||||
SKUPAJ | 10 | 18 | 8 | 36 |
VSEBINE, POVEZANE S PROSTO IZBIRO DIJAKA oziroma VAJENCA: | 18 | 10 | 28 | |
- gledališki, glasbeni in filmski abonmaji, glasbena šola, pevski zbor, dramska skupina, plesni in športni treningi; | ||||
- tečaj cestnoprometnih predpisov; | ||||
- mladinska raziskovalna dejavnost; | ||||
- tekmovalna dejavnost v znanju; | ||||
- socialno delo; | ||||
- mentorstva in pomoč drugim; | ||||
- organizirano dopolnilno izobraževanje itd. | ||||
- mentorstva in pomoč drugim; | ||||
- organizirano dopolnilno izobraževanje itd. | ||||
Skupno število ur za interesne dejavnosti | 64 | 64 | 32 | 160 |
DRUGI MODEL INTERESNIH DEJAVNOSTI
Interesne dejavnosti veljajo za naslednje nove in prenovljene programe srednjega poklicnega izobraževanja (šolska in dualna organizacija):
1. letnik | 2. letnik | 3. letnik | SKUPAJ | |
OBVEZNI DEL: | ||||
Športni dnevi |
24 |
24 |
24 |
72 |
Ogled gledališke, filmske in glasbene predstave, likovne razstave ter seznanitev s kulturnimi in zgodovinskimi znamenitostmi v šolskem okolju |
18 |
18 |
|
36 |
SKUPAJ | 42 |
42 |
24 |
108 |
VSEBINE, POVEZANE S PROGRAMOM: | ||||
Metode učenja, motivacija, razvoj delovnih in učnih navad |
4 |
|
4 |
|
Naravoslovni dan - ekološki dan (organizirane čistilne akcije, predavanja, ogledi čistilnih naprav - v povezavi s tehnologijo stroke) |
6 |
|
|
6 |
Ogled sejma s strokovnega področja, proizvodnih obratov; ekologija in ekološki problemi stroke v obratovalnici in v šolski delavnici (seminarska naloga); ogled sejmov informatike, učil, izobraževalnih ustanov |
|
8 |
|
8 |
SKUPAJ | 10 | 8 |
|
18 |
PROSTA IZBIRA DIJAKA |
12 |
14 |
8 |
30 |
Gledališki, glasbeni in filmski abonmaji, glasbena šola, pevski zbor, dramska skupina, plesni in športni treningi |
|
|
|
|
Tečaj cestnoprometnih predpisov |
|
|
|
|
Mladinska raziskovalna dejavnost |
|
|
|
|
Tekmovalna dejavnost v znanju |
|
|
|
|
Socialno delo |
|
|
|
|
Mentorstva in pomoč drugim |
|
|
|
|
Organizirano dopolnilno izobraževanje itd. |
|
|
|
|
SKUPAJ |
64 |
64 |
32 |
160 |